Lidl v kampani Dobré rozprávky skutočne víťazia nad zlom pomohol detskému kardiocentru.
StoryEditor

Keď dobro víťazí nad zlom: Lidl pomáha rozprávkami detskému kardiocentru

21.07.2023, 10:25
Autor:
redred

Vďaka kampani Lidla odteraz detské kardiocentrum diagnostikuje ročne o 500 detských pacientov viac. 

Pre choré dieťa nie je nič krajšie, ako návrat z nemocnice domov. Späť k rodine, hre, kamarátom a bezstarostným aktivitám. S tým budú zdravotníkom v Detskom kardiocentre odteraz pomáhať tri moderné prístroje, z ktorých budú okrem malých pacientov s kardiovaskulárnymi chorobami, benefitovať aj lekári. Pomôžu im totiž s kvalitnejšou diagnostikou a liečbou až piatich stoviek detí ročne.

Spoločnosť Lidl chce prispieť k tomu, aby bolo Slovensko lepším miestom pre život. Jednou z nosných tém, na ktorej firme obzvlášť záleží, je zdravie, a to najmä detí. Práve preto sa diskontný reťazec opätovne rozhodol pomôcť malým pacientom. Tentoraz tým s chorým srdiečkom, a to prostredníctvom kampane Dobré rozprávky skutočne víťazia nad zlom.

image

Generálny riaditeľ NÚSCH Mongi Msolly a Generálna riaditeľka Lidl Zita Szlavikovics.

Detskému kardiocentru (DKC) – pracovisku Národného ústavu srdcových a cievnych chorôb v Bratislave venoval z predaja detských kníh špičkové prístroje, ktoré budú každodenne pomáhať s efektívnejším vyšetrením aj liečbou detí. Prístroje v hodnote vyše 128-tisíc eur spĺňajú svetové štandardy a posilnia fungovanie viacerých oddelení.

DKC je jediné špecializované pracovisko na Slovensku, ktoré poskytuje vysoko odborné, kompletné diagnostické, liečebné, katetrizačné, elektrofyziologické a chirurgické výkony na srdci a cievach u detí s vrodenými a získanými chorobami srdca a ciev rôzneho veku.

„Naším cieľom je zlepšovať životy ľudí – našich zákazníkov, zamestnancov, partnerov, ale aj celej spoločnosti. Pracujeme na tom každý deň a cítime zodpovednosť, aby sme zjednodušili a zlepšili životy našich zákazníkov, zamestnancov a obchodných partnerov. Aj odovzdanie týchto prístrojov je súčasťou tohto poslania, ktoré by sme bez našich zákazníkov nedokázali napĺňať. Verím, že vďaka dobrým ľuďom, ktorí sa spojili pre správnu vec, zvíťazí mnoho detí nad zlou chorobou,“ povedala generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika Zita Szlavikovics.

image

Simulovaná ukážka prístroja - ventilátor s negatívnym podtlakom

Tri moderné posily na dve oddelenia

Prístroje, ktoré pribudnú na dve oddelenia DKC, potrebujú deti s vrodenými a získanými chybami srdca alebo poruchami rytmu. Pre Oddelenie arytmií a kardiostimulácie bude prínosom echokardiografický (ultrazvukový) prístroj na zobrazovanie anatómie a funkcie srdca. Prístroj slúži na diagnostiku, hodnotenie a sledovanie vývoja vrodených srdcových ochorení pred aj po operáciách, pri elektrickej stimulácii srdca či pri získaných srdcových ochoreniach. Chod oddelenia uľahčí aj nový prístroj na neinvazívne kontinuálne meranie krvného tlaku používaný pri vyšetrovaní vazovagálnej synkopy.

Oddelenie anestéziológie a intenzívnej medicíny zas obohatí špičkový ventilátor s negatívnym podtlakom určený pre kriticky choré deti s vrodenou chybou srdca (VCHS). Tento typ umelej pľúcnej ventilácie je extrémne dôležitý najmä u niektorých typov vrodených chýb srdca, pri ktorých štandardný ventilátor spôsobuje pacientovi hemodynamické problémy.

image

Echokardiografický prístroj - M. Chalupka

„Sme vďační spoločnosti Lidl za moderný dýchací prístroj pre deti s ochoreniami srdca. Prístroj podporuje dýchanie iným spôsobom ako štandardné dýchacie prístroje. Okrem toho slúži na dychovú rehabilitáciu, ktorá je zvlášť významná v skorom pooperačnom období. U detí s niektorými typmi vrodených chýb srdca tento špeciálny typ dychovej podpory môže zlepšiť aj funkciu srdca. Naše oddelenie opakovane dostáva podporu od spoločnosti Lidl, ktorá nám v minulosti darovala intenzívne lôžko pre kriticky chorých novorodencov. Za túto opakovanú podporu srdečne ďakujeme,“ uviedla primárka Oddelenia anestéziológie a intenzívnej medicíny Ľubica Kováčiková.

Rozprávky víťazia nad zlom aj v skutočnosti

Lidl už viackrát nadviazal na krásne slovenské tradície a ponúkol svojim zákazníkom čarovné rozprávky na motívy príbehov Pavla Dobšinského. Tento rok prešiel z audio rozprávok ku knihám s ilustráciami talentovanej Tiny Minor, charitatívny zámer však nezmenil. V predošlých piatich ročníkoch venoval Lidl dôležité prístroje všetkým novorodeneckým pracoviskám na Slovensku, pričom celková doteraz poskytnutá pomoc vďaka Dobrým rozprávkam presiahla hodnotu 5 a pol milióna eur.

Tohtoročný výnos z predaja kníh poputoval na život zachraňujúce prístroje určené na liečbu a diagnostiku detských pacientov s kardiovaskulárnymi chorobami. Zákazníci si mohli za každých 25 eur hodnoty svojho nákupu za symbolickú cenu – 1,99 eur kúpiť jeden z troch slovenských príbehov – Rovnako pekný pár, Pamodaj šťastia lavička a Kráľ času. Rozprávkové knižky sú výnimočné aj tým, že obsahujú QR kódy, po naskenovaní ktorých sa malí čitatelia vedia preniesť do virtuálneho rozprávkového sveta a zažiť vďaka Lidlu ešte viac dobrodružstiev.

image

Simulovaná ukážka prístroja - Ľubica Kováčiková

„Som veľmi rada, že deti s chorými srdiečkami a ďalšími kardiovaskulárnymi chorobami budú vyšetrované a liečené ďalšími modernými prístrojmi. Spoločnosti Lidl ďakujeme za podporu. V týchto neľahkých časoch si ju veľmi vážime,“  vďačne zhodnotila primárka Oddelenia arytmií a kardiostimulácie Viera Illíková. Spresnila tiež, že s ich pomocou vyšetria 400 až 500 detí ročne.

„Špičkové prístroje prinesú obrovský benefit malým pacientom, ale aj zdravotníkom. Sú špecializované na vyšetrenia srdca. Skvalitnia nielen diagnostiku, ale celkovo liečbu našich pacientov,“ dodala primárka Illíková.

01 - Modified: 2023-11-06 16:25:46 - Feat.: - Title: Prvá medzinárodná vianočná kampaň Lidla s medvedíkom čistotným v hlavnej úlohe 02 - Modified: 2023-11-02 10:46:09 - Feat.: - Title: Brand purpose funguje, ak sa značky na nič nehrajú a inšpirujú ľudí 03 - Modified: 2023-09-07 08:55:12 - Feat.: - Title: Lidl prináša Slovensku viac ako 1,6 miliardy eur ročne 04 - Modified: 2023-04-13 14:10:31 - Feat.: - Title: Audio: Najvyššie body získal Lidl a Róbert Slovák 05 - Modified: 2023-04-13 10:52:46 - Feat.: - Title: Film - televízna reklama: Víťaz hodnotenia je milý a v závere pekne vypointovaný
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. apríl 2024 11:40