Najlepšie plateným influencerom na sociálnych sieťach sa podľa všetkého stal portugalský futbalista Cristiano Ronaldo. V decembri bol podľa informácie v Business Insider sfinalizovaný asi najlukratívnejší sponzorský kontrakt značky so športovcom, založený na schopnosti futbalistu zasiahnuť fanúšikov na sociálnych sieťach.
Analýza, ktorú publikoval Business Insider tvrdí, že Nike sa investícia oplatí už za čosi vyše dva roky. Hlavným argumentom výhodnosti zmluvy je 262 miliónov fanúšikov Ronalda na sociálnych sieťach.
Podľa iného reportu len v roku 2016 Ronaldo priniesol Nike mediálnu hodnotu vo výške 474 miliónov dolárov. Znamená to teda, že miliardová investícia sa značke oplatí po čosi vyše dvoch rokoch.
Vlani futbalista publikoval 347 postov s logom alebo označením Nike, tie vyvolali 477 miliónov interakcií vo forme lajkov, zdieľaní alebo komentárov. Iba jeden instagramový post z minulého roka mal pre Nike vďaka načasovaniu po finále EURO 2016 hodnotu 5,8 milióna USD.
Bol na ňom Ronaldo ako Eiffelova veža v Paríži, mieste konania finále Majstrovstiev Európy, ktoré Ronaldo s Portugalskom vyhral. Post mal 1,7 milióna lajkov a 12 750 komentárov. Fanúšikovia sa môžu pripraviť, že po podpise novej zmluvy sa propagácia výrobcu športového oblečenia, obutia a technológie z účtov portugalského futbalistu ešte zintenzívni.
Podľa Forbes v roku 2016 Ronaldo zarobil spolu 88 miliónov dolárov. 56 miliónov USD ako plat v Reale Madrid a 32 miliónov USD ako príjem z reklamy.