Exodus mnohých svetových značiek z Ruska, ktorý nasledoval po invázii na Ukrajinu, viedol k vzniku patentových žiadostí o nápadne podobné logá značiek. Možno ste zaregistrovali vznik nového ruského fastfoodu Strýko Váňa, príkladov je ale viac.
Nový fast-food si požičal meno od Čechova
Americký hamburgerový reťazec 8. marca oznámil, že dočasne zavrie všetkých 850 prevádzok v Rusku ako reakciu na vojnu na Ukrajine. Vzhľadom na dlhé rady, ktoré sa vzápätí tvorili pred reštauráciami, je zjavné, že Rusom budú chýbať.
Moskva však využila rozhodnutie reťazca na zvrat v podobe patriotického gesta – cyrilické písmo v novom logu odkazuje na písmeno „V“ ako „Váňa“, pričom meno nového reťazca pochádza z názvu hry od ruského autora Antona Čechova.
Idea na obchodnú známku bola pravdepodobne inšpirovaná komentárom Vjačeslava Volodina, hovorcu dolnej komory ruského parlamentu a stúpenca prezidenta Vladimíra Putina. Ten sa 10. marca vyjadril: „Ale zajtra by sme v týchto prevádzkach nemali mať McDonald's, ale Strýka Váňu.“
V...
Zostáva vám 85% na dočítanie.