StoryEditor

Nevyužívajme Hodnotenie Stratégií ako testovanie kvality všetkých našich prác. Filtrujme

11.03.2024, 17:07
Autor:
redred

Backstage z februárového Hodnotenia reklamy v Stratégiách píše Strategy Director Elite/Monday Lovers Peter Šurín.

Na februárové hodnotenie som pár minút meškal, nestihol som tak úvodné small-talky. No hneď potom sme sa jednohlasne zhodli, že ideme do hodnotenia s dobrou náladou a cieľom štedro oceniť dobré práce. Už o pár minút neskôr sme však narazili na prihlášky jednotlivých prác a diskusia o štedrosti sa skomplikovala...

Rozhodne nás najviac zaujala práca Veštenie s Majou od TRIADu pre O2. Veľmi dobré technické riešenie narazilo na otázky k samotnej prihláške. Krátky sprievodný text o práci nepovedal v podstate viac ako to, že si ju máme vyskúšať. Vyskúšanie nás presvedčilo o skvelej exekúcii, ale chýbalo viac pozadia, využívanie, zadanie od klienta...

Pozitívne zaujala aj práca Zaraguza Grand Piece. Pri prvom pohľade sme všetci uznali odvážny a originálny spôsob, ako pristúpiť k vystaveniu cennej trofeje agentúry. Pri druhom pohľade však originalita narazila na podobnú prácu zo zahraničia a tam stratila cenné body.

Najviac diskusie však bolo okolo práce Manifest pre Tatra banku. To však bolo spôsobené skôr počtom prihlášok (12!) jednej práce v rôznych obmenách a kategóriách. Porota uznala dobré craftové spracovanie spotov, v iných oblastiach však práca nevynikala a stavala nás do komplikovanej pozície. Nechceme dehonestovať remeslo kolegov, ktorých si vážime, a rovnako nie prezentované umelecké diela. Z hľadiska originality a idey však prihlášky neočarili a skórovali v dolnej časti stupnice.

V dvoch kategóriách sme sa radšej rozhodli prácu nehodnotiť a vyradiť, pretože by asi autori s hodnotením neboli spokojní. Nech to možno slúži ako memento aj pre ďalšie kolá a agentúry – nevyužívajme Hodnotenie Stratégií ako testovanie kvality všetkých našich prác. Filtrujte. Frustrovanejšia porota by ich mohla ohodnotiť, a to sa nebude páčiť každému.

Ďakujem kolegom za príjemné hodnotenie, boli sme štedrí, ako nám svedomie dovolilo. Nabudúce budeme hádam ešte štedrejší.

V týchto článkoch si môžete pozrieť kompletné Hodnotenie reklamy v Stratégiách za mesiac február aj s komentármi porotcov: 

01 - Modified: 2024-03-12 08:14:53 - Feat.: 0 - Title: Michal Hornický: Darmo, bol to suchý mesiac
01 - Modified: 2024-03-12 08:14:53 - Feat.: - Title: Michal Hornický: Darmo, bol to suchý mesiac 02 - Modified: 2024-03-11 15:45:20 - Feat.: - Title: Media a Kampaň: Obidve kategórie patria MADE BY VACULIK 03 - Modified: 2024-03-11 15:37:31 - Feat.: - Title: Vizuál: Väčšinou to býva silná kategória. Vo februári sa tak nestalo 04 - Modified: 2024-01-31 19:45:07 - Feat.: - Title: Príliš veľa priemeru kazí dojem 05 - Modified: 2024-03-11 14:07:29 - Feat.: - Title: Film TV reklama: Tri ťuky 2 sú vtipné a jasné. Aj preto vo februári vyhrali svoju kategóriu
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 19:19