Martin Kučera vo VIP blogu hovorí o novom rozhodnutí Google.
StoryEditor

Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia

Pondelok 22.7.2024 Google naznačil vo svojom oznámení, že po dlhom čakaní a odkladaní súbory tretích strán ostanú pre užívateľov, ktorí ich nezakážu. Prečítajte si viac o aktuálnej téme vo VIP blogu Martina Kučeru.

Po dlhých rokoch čakania a testovania, Google prichádza so správou, že sa ruší odstránenie súborov cookie tretích strán v prehliadači Chrome.

Pondelok 22.7.2024 Google naznačil vo svojom oznámení, že po dlhom čakaní a odkladaní súbory tretích strán ostanú pre užívateľov, ktorí ich nezakážu. Cieľ je pri tom veľmi jasný – zvýšiť súkromie používateľov pri zachovaní efektívnosti reklamy, ktorá pri rôznych testoch nebola dostačujúca podľa rôznych inzerentov.

Google má v pláne zaviesť nové riešenie ako „dodatok“, možnosť nastaviť si predvoľbu, ktorá by sa vzťahovala na prehliadanie v Google. Gigant chce naďalej pokračovať v snahe zdokonaľovať svoj Privacy Sandbox, ktorý by mal byť ideálnym riešením pri zachovaní výkonnosti reklám a zabezpečení súkromia svojich používateľov.

Prekážkou pre Privacy Sandbox sú najmä regulačné úrady, ktoré v minulosti viac krát upozornili na problémy a nedostatky riešenia od Google.

Nie je to žiadnym prekvapením, že Google chce takouto formou opäť predĺžiť lehotu úplného odstránenia cookie tretích strán a zároveň pokračovať na budovaní svojho riešenia. Pre klientov, ktorí riešia otázku cielenia v budúcnosti a budovanie si svojich segmentov 1st party data sa podstate nič nemení a majú dobrý náskok oproti ostatným, ktorí ešte nezačali.

Sme svedkami len ďalšieho odkladu, ktorý však neznamená že táto realita raz nenastane. V OMG s klientami neustále riešime zdokonalenie cielenia a remarketingu, aby odchod cookie tretích strán nespôsobil žiadne výkyvy v efektívnosti reklám.“

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 08:34