Lukáš Bednár
StoryEditor

Ako odhaliť šarlatánov digitálneho marketingu?

Hovoria vám, že budete vždy prví na Googli. Ale aj to, že všetci vás poznajú. 

Marketingový svet je dynamický a tak ako ho poznáme funguje zrejme len vďaka zdravej konkurencii. Ako v každej oblasti, aj tu však existujú tí, ktorí predávajú ilúzie namiesto efektívnych riešení. Volám ich marketingoví šarlatáni. Ako rozpoznať skutočných odborníkov od tých, ktorí len sľubujú zázraky? Väčšinou o sebe rozprávajú v superlatívoch, no výsledky hovoria proti nim.

Nereálne sľuby vo vyhľadávaní alebo aj vy budete vždy prví na Googli

To je problém, s ktorým sa v marketingu stretávame čoraz častejšie. Mnohé agentúry využívajú nedostatočné pochopenie klientov o fungovaní SEO optimalizácie, aby im predali ilúzie namiesto reálnych výsledkov. Príkladom je startup, ktorý investoval tisíce eur do SEO s prisľúbenou garanciou prvej pozície, no pre viaceré technické problémy skončil na tretej strane výsledkov. Pri umiestnení vo vyhľadávačoch sú dôležité realistické očakávania, ale aj transparentnosť v nastavovaní stratégie.

Preceňovanie dosahu známe aj ako “všetci vás poznajú”

Preceňovanie dosahu vzhľadom na rozpočet a cieľovú skupinu je ďalšou častou chybou v marketingových stratégiách. Predstava, že s rozpočtom tisíc eur mesačne môže značka dosiahnuť rozpoznateľnosť medzi miliónmi ľudí, je nereálna. Ak by bolo možné dosiahnuť národné povedomie o značke za takýto rozpočet, veľké korporácie by zbytočne neinvestovali obrovské sumy do svojich marketingových kampaní.

Máme človeka priamo v Googli alebo načo sú dobré fiktívne kontakty?

Tvrdenia o ‘exkluzívnych kontaktoch‘ sú často len klamlivou a najmä zbytočnou taktikou. Skutočná efektivita PPC kampaní spočíva v dôkladnom analyzovaní dát a strategickom prístupe, nie v osobných vzťahoch. Tiež som sa s takým prípadom stretol a realita účtu bola taká, že chýbali rozšírenia, nastavenie konverzií bolo chaotické a kľúčové slová v kampaniach náhodne nahádzané.

Nedefinovaná cieľová skupina vedie k plytvaniu rozpočtu

Všeobecné tvrdenia o cieľových skupinách a presviedčanie, že všetci môžu byť našou cieľovou skupinou vedú často k plytvaniu marketingovým rozpočtom a slabým výsledkom. Povedzme, že by vám agentúra pri biznise s detskými plienkami povedala, že všetci sú vaša cieľovka. Pritom len vekovo presne špecifikovaná cieľová skupina vylúči približne 50 % ľudí pre ich vek. Tvrdiť, že všetci sú potenciálnymi zákazníkmi, je marketingová slepota.

S cieľovou skupinou ďalej súvisia aj očakávané konverzie. Príkladom je klient, ktorý chcel cez reklamu osloviť majiteľov reštaurácií, pričom do reklamy investoval okolo dvadsaťtisíc eur. Problém bol ten, že špecialista nastavil cielenie v rámci reklamného systému na záujmy ako kaviarne a reštaurácie. Je dôležité rozlišovať medzi ‘cielením na záujmy‘ a skutočným dosahovaním cieľovej skupiny.

Nesúlad medzi sľubmi a realitou alebo význam nezávislého auditu

Posledným príkladom, ktorý poukazuje na dôležitosť kritického pohľadu na marketingové stratégie, je situácia, kde klient požiadal o nezávislý návrh prepracovania svojej marketingovej stratégie. Po predložení desiatich konkrétnych bodov na zlepšenie sa súčasná agentúra, s ktorou klient dlhodobo spolupracoval, prispôsobila s tým, že tieto body už implementuje alebo plánuje implementovať.

Nezávislý audit môže odhaliť slabiny v existujúcich prístupoch a ponúknuť nové perspektívy. Transparentnosť, ochota prijať konštruktívnu kritiku a schopnosť rýchlo reagovať na nové návrhy sú kľúčové pre úspešnú a dynamickú marketingovú stratégiu.

 

01 - Modified: 2023-09-07 07:37:38 - Feat.: - Title: Ako využiť novú metriku attention pre efektívne mediálne plánovanie?
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 02:37