StoryEditor

Matovičovi vyšla bitka s Kaliňákom. OĽaNO vďaka tomu výrazne poskočilo

20.09.2023, 14:01
  • V spoločnosti Mediaboard (predtým Monitora) vytvorili projekt Mediálny obraz, ktorý mapuje mediálnu stopu vybraných politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách 2023.
  • Toto je deviaty zo série blogov, v ktorom bude na webe Stratégií každý týždeň až do volieb prehľadné zhrnutie toho najzaujímavejšieho, čo sa za posledné dva týždne udialo.
  • Čo sa dozviete?
  • Ktoré strany boli v poslednom týždni najmedializovanejšie?
  • Aký sentiment majú jednotlivé články?
  • O ktorých stranách a hnutiach sa píše v pozitívnom duchu, o ktorých neutrálne a ktoré si vyslúžili najviac kritiky?
  • Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?
  • Koľko zmienok mali strany a hnutia na sociálnych sieťach?

OĽaNO dobehlo Hlas. To, ako Igor Matovič vtrhol na tlačovku Smeru a padlo medzi ním a Róbertom Kaliňákom pár buchnátov, malo silu nielen na sociálnych sieťach, ale aj v médiách. OĽaNO tým zvýšilo svoj podiel v médiách zo 7,8 percent na 11,1 percent. Potvrdzuje sa tým, že predseda hnutia je najsilnejší v závere kampane, ktorá navyše bude pár dní ešte trvať. Ponúka sa teda otázka, či ešte s niečím príde.

Najmedializovanejšie strany

Vrchol kampane naďalej patrí Smeru, ba dokonca zvyšuje svoj náskok. Spomedzi 15 hodnotených strán zvýšil svoj podiel v médiách na 16,6 percent oproti minulotýždňovým 14,5 percentám, Hlas klesol zo 14,1 percent na 11,4 percent a tretia SaS z 10,3 percent na 9,6 percent. Naopak, darilo sa OĽaNO, ktoré poskočilo zo 7,8 percent na tretie miesto s 11,1 percentami. Progresívnemu Slovensku sa naďalej nedarí prekonať desatinový podiel, keď len dosiahlo 9 percent.

image

Najmedializovanejšie strany.

Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?

Médiá naďalej volia v článkoch skôr negatívny sentiment, čo môže byť ovplyvnené aj témami a komunikáciou jednotlivých strán. Ak kritizujú strany, kritika sa prirodzene objaví aj v médiách. Pár týždňov pred voľbami preto takmer nedokáže vzniknúť obsah s pozitívnym sentimentom, nech ide o ktorékoľvek politické spektrum. Tri médiá sa však predsalen našli. Články so Smerom mali prevažne pozitívny rozmer v Hlavných správach, so Sme rodina v Hospodárskych novinách a o Progresívnom Slovensku v Pravde.

image

Politické strany v médiách.

Kto sa venuje politike najviac?

Je zaujímavé preklikávať si rebríček najčítanejších článkov a dozvedieť sa, že o všetkých politických stranách a hnutiach najčastejšie píšu SME a Denník N, ale o Smere vygenerovali najviac článkov Hlavné správy. Najčítanejšie o Smere boli od ďalšieho alternatívneho média ereport.sk. Alternatívne médiá sú pri Smere dokonca také aktívne, že v desiatke top zdrojov sa nachádzajú až štyri. Keby nemali dosah, nepísal by som o tom. Ale ich články sú často tie najčítanejšie.

image

Médiá, ktoré sa venujú politickým stranám najviac.

Ktoré strany sú najúspešnejšie na sociálnych sieťach?

Na sociálnych sieťach to začalo byť tesné. V rozmedzí necelého percenta sa na prvých troch miestach zaradili Hlas s 21 percentami, OĽaNO s 20,9 percentami a Smer s 20,1 percentami. Hlas so Smerom sa na prvých dvoch miestach objavujú počas celej doby, odkedy projekt Mediálny obraz existuje, no ostatné miesta také jednoznačné nie sú. OĽaNO však potvrdzuje, že sa vie v závere kampane zmobilizovať a vytiahne témy, ktoré rezonujú. Ešte minulý týždeň bolo predposledné so 14,4 percentami a teraz sa už dostalo na takmer prvé miesto. Som zvedavý, či sa do budúceho týždňa niečo zmení a ako.

image

Ktoré politické strany sú úspešné na sociálnych sieťach?

01 - Modified: 2024-02-27 14:37:21 - Feat.: - Title: Od lokálneho lídra k svetovému hráčovi. Mediaboard rozširuje portfólio a mediálne dáta interpretuje z viac ako stovky krajín 02 - Modified: 2023-12-26 23:00:00 - Feat.: - Title: Odborník na monitoring médií: Máme problém, dezinfoscéna má obrovský výtlak 03 - Modified: 2023-09-26 11:19:35 - Feat.: - Title: Tretinu všetkých interakcií na sociálnych sieťach vyvolal Smer. Matovič mu pomohol 04 - Modified: 2023-10-23 07:32:08 - Feat.: - Title: PR sa posúva smerom k media intelligence, aj preto sa Monitora mení na Mediaboard 05 - Modified: 2023-09-12 10:27:25 - Feat.: - Title: Denník N sa začal venovať SaS. Spomína ju dvakrát častejšie ako SME
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 19:50