StoryEditor

Dostupnosť dát stále rastie, rozhodujúca bude ich kvalita a interpretácia

06.03.2025, 12:39
  • Odborníkov z oblasti výskumu trhu sme sa pýtali na ich vízie pre rok 2025:
  • Darina Imreová z ACRC sa domnieva, že rok 2025 bude o schopnosti mimoriadnej flexibility, agility a marketingu.
  • Jakub Hankovský z Ipsosu konštatuje, že skutočná hodnota sa bude presúvať z hodnoty samotných dát a ich zberu na náklady spojené s ich analýzou a interpretáciou.
  • Július Filo z Go4insight upozorňuje, že bude oveľa ťažšie rozoznať kvalitný prieskum od lacnej napodobeniny.
  • Ďalšie články o trhu prieskumov nájdete v ročenke Marketingový výskum 2025, ktorá je vložená do marcového čísla Stratégií. V PDF formáte je dostupná na stiahnutie v tomto článku
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
image

Ladislav Csengeri

Ladislav Csengeri
Managing Director
YouGov CP Slovakia

Spoločensko-ekonomická situácia nastoľuje viacero výziev pre spoločnosti aj v roku 2025, či už na globálnom, ako aj na lokálnom trhu. Zrýchľujúci sa svet okolo nás kladie vyššie nároky byť ešte efektívnejším, presnejším v našom rozhodovaní, zároveň však nepoľaviť na presnosti a kvalite. Aj výskum trhu sa musí prispôsobiť tomuto vývoju, a preto kvalita vstupných dát a informácií, presnosť, ako aj správny prístup v analýze a interpretácii bude naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Aby sa zistené poznatky v spoločnostiach uchytili a pracovalo sa s nimi efektívne, je dôležité zabezpečiť používateľsky príjemné prostredie aj vďaka rôznym inovatívnym technologickým platformám. A keďže sme stále „len ľudia“, tak aj zaistiť dostatočnú kvalitu a odbornosť servisu pre zadávateľov/klientov.

image

Jakub Hankovský

Jakub Hankovský
Country manager
Ipsos

V dobe, v ktorej veľká časť ľudských interakcií prebieha v online priestore a v ktorej sa aj prieskum trhu a verejnej mienky presúva viac a viac do online sveta, je čoraz väčšie riziko výberu správneho výskumného partnera či riziko rozhodovania na základe nekvalitných či nesprávne interpretovaných dát.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:48:03 - Feat.: 0 - Title: Zber dát sa transformoval spolu s prichádzajúcimi technológiami 02 - Modified: 2025-07-02 09:46:42 - Feat.: 0 - Title: Rastislav Kočan: AI dokáže v prieskume halucinovať a niekedy dáva nezmyselné odpovede 03 - Modified: 2025-07-02 09:56:21 - Feat.: 0 - Title: Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami 04 - Modified: 2025-07-02 09:59:51 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 09:02