StoryEditor

Slovensko stále miluje Popolušku

02.01.2008, 23:00

Špeciálna sviatočná ponuka slovenských televízií ani tento rok nesklamala. Hoci sa na obrazovky nedostali žiadne nové slovenské filmy, divákov k obrazovkám pripútala najmä osvedčená klasika. Televízia Markíza, ktorá na Štedrý deň stavila na dve dnes už kultové rozprávky, svoj výber určite neľutovala, v hlavnom vysielacom čase si ich totiž pozrela väčšina divákov.
Vianoce s tromi orieškami
Medzi najsledovanejšie programy sa aj tento rok zaradili klasické slovenské rozprávky. Hoci vianočný večer odštartovala rozprávka Perinbaba, prvenstvo v sledovanosti získala Popoluška. Tri oriešky pre Popolušku si na Štedrý večer pozrelo takmer 29 percent divákov. O niečo menej sa darilo Mrázikovi, snímke S tebou ma baví svet či Princeznej z mlyna. Prvý program Slovenskej televízie ponúkol sviatkujúcim pôvodnú slovenskú rozprávku Pávie pierko, ktorú si pozrelo takmer 400-tisíc divákov. Pol milióna divákov sa rozhodlo aj pre filmovú premiéru Denníka princeznej 2. Naša klasika však vôbec nešla televízii Joj. Nesmrteľnú tetu videlo len 117-tisíc divákov. Hoci Sám doma v hlavnej úlohe s Macaulayom Culkinom si pozrelo o 110-tisíc divákov viac. Úspešnejšie však boli jeho pokračovania Sám doma 2 a 3 - sledovalo ich približne 500-tisíc divákov.
STV bodovala aj hudobným programom Vyznanie pre Mariku, ktorý si pozrelo 573-tisíc divákov. Zaradil sa medzi najsledovanejšie programy vo vianočnej ponuke.
Na Silvestra u Susedov
Ani počas Silvestra Markíza nestratila svoje prvenstvo. Po rekordných Televíznych novinách, ktoré si pozrelo až 1,4 milióna divákov, nasledovalo rovnako dobre sledovaná posledná časť seriálu Susedia s názvom Silvester so Susedmi - Prekvapenie, ktorý si pozrelo takmer 1,5 milióna divákov. Zaradilo sa tak na prvé miesto v silvestrovskej ponuke. Markízu si po Susedoch preplo na iný televízny kanál len 100-tisíc divákov. Na silvestrovskom vydaní obľúbenej relácie Aj múdry schybí sa tak zasmialo len o "pár" ľudí menej. Silvestrovský blok na Markíze pokračoval projektom SuperStar, ktorý sa v silvestrovský večer premenoval na SuperSilvester. Finalisti, moderátori, porotcovia a mnohé ďalšie hviezdy slovenského šoubiznisu dokázali pri televíznych obrazovkách udržať milión divákov. Silvestrovský program na Jednotke sa začal obľúbenými Drišľakovinami s takmer 600-tisíc divákmi. V tomto trende pokračoval aj silvestrovský špeciál SOS. Na Jednotke sa však nechytili Snowborďáci, ktorý program na STV odštartovali o 20.30. Za odvysielanie filmu pred 22.00 hodinou už v roku 2005 platila Slovenská televízia pokutu. Po polnoci všetky tri televízie dosiahli podpriemer, Markíza s reprízou Mrázika, Jednotka s tradičnou silvestrovskou paródiou Mlčanie šuniek a Joj s ďalším filmovým prepadákom Periskop hore a dolu.
Počas sviatkov si v hlavnom vysielacom čase najlepšie počínala Markíza, ktorej podiel na trhu ani raz neklesol pod 35 percent. Najvyšší podiel získali Jednotka aj Joj 25. decembra 2007.

Najsledovanejšie
Tri oriešky pre Popolušku
Silvester so Susedmi - Prekvapenie
Aj múdry schybí
Televízne noviny (Mark.)
SuperSilvester
SOS
Zdroj: STV, Joj, TV Markíza

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/relax, menuAlias = relax, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
13. máj 2024 21:32