Online trhoviská sa stávajú čoraz populárnejšími aj na Slovensku. Informovala o tom v utorok spoločnosť Upgates, podľa ktorej majú domáci výrobcovia originálnych produktov s ich príchodom príležitosť získať náskok pred konkurenciou. Predajcovia sa však pravdepodobne budú musieť prispôsobiť konkurencii a akceptovať nižšie ceny.
Všetko na jednom mieste
Doterajšie zistenia podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Base Linker Radeka Kloudu ukazujú, že v novej trhovej realite sú na tom lepšie výrobcovia. Vo všeobecnosti inkasujú za svoje výrobky vyššie marže a online trhoviská vnímajú ako ďalší predajný kanál, kde môžu prezentovať svoje výrobky.
Predajcovia sa však podľa neho pravdepodobne budú musieť prispôsobiť a akceptovať nižšie ceny v konkurencii maloobchodníkov alebo výrazne zefektívniť a zrýchliť svoj elektronický obchod, či ponúknuť ďalšie služby.
"Na Slovensko vstúpil napríklad Kaufland, ktorý je už dobre etablovaný aj v zahraničí. Vďaka nemu sa výrobky slovenských a českých maloobchodníkov môžu dostať do povedomia zahraničných spotrebiteľov. Máme správy aj o vstupe platformy Allegro, ktorá už v Českej republike prináša novú konkurenciu najmä zo strany poľských podnikateľov," doplnil Pech.
Dôvera spotrebiteľov
Upozornil však, že kým sa Allegro na českom a neskôr aj na slovenskom trhu definitívne usadí, nemusia spotrebitelia novej značke elektronického obchodu s veľmi lacným tovarom dôverovať. O to viac, keď výrazné cenové rozdiely nie sú v oboch krajinách bežné.
"Spotrebitelia nepociťujú z dôvodu bezpečnosti priveľkú potrebu objednávať tovar cez online trhoviská. Napriek tomu majú aj na Slovensku veľmi silný potenciál rastu, či už z dôvodu širokého sortimentu ponúkaných produktov, alebo vďaka jednoduchému porovnávaniu a overeným skúsenostiam používateľov či recenziám. Trhoviská tak v súčasnosti rastú citeľne rýchlejšie ako celkový trh elektronického obchodu." uzavrel Klouda.