StoryEditor

Potrebujete zvýšiť predaj na prevádzke? LA NOTA prináša 6 príkladov z praxe ako originálny aróma marketing pomôže vášmu podnikaniu

14.09.2024, 00:00

Žiadna forma marketingu neexistuje tak dlho, ako majú ľudia na svete nosy. Vôňa sa používala počas celej zaznamenanej histórie a takmer každá staroveká kultúra známa súčasnej civilizácii používala vôňu, čo z nej pravdepodobne robí najstarší spôsob, ako ľudia vnímajú okolitý svet.

Z histórie poznáme viaceré príklady. Hodiny v starovekom Japonsku pálili každých 15 minút inú vôňu kadidla a egyptská kráľovná Kleopatra bola známa tým, že parfumovala plachty svojej kráľovskej lode, takže všetci vedeli, že sa čoskoro zjaví v prístave. Staroveké rímske domáce zvieratá aj grécki športovci boli pomazaní vonnými olejmi a alžbetínky parfumovali svoje vzácne šperky. V Paríži počas burácajúcich 20-tych rokov 20. storočia boli cigarety pre ženy postriekané zmesou broskyne, jazmínu, ruže, pačuli, cédru a iných vôní, aby boli príťažlivejšie a zmyselnejšie.

Je vidieť, že na vône sa odjakživa prikladal veľký význam a inak tomu nie je ani dnes. S pokrokom a technológiami však nabral úplne iný smer. Dobre zvolený aróma marketing môže pomôcť všade, kde sa použije. Nechajte sa viesť a objavte čaro vôní, ktoré dokáže zvýšiť predaj vašich produktov.

Ako na to, prečo je marketing vôní dôležitý a na čo si dať pozor radí Marián Hrčka, CEO spoločnosti LA NOTA originálny aróma marketing.

Každý jeden ľudský nádych je vašou možnosťou ako osloviť zákazníka

Svet sa od čias Kleopatry dramaticky zmenil, rovnako ako používanie vôní. A keďže spotrebitelia čoraz viac ignorujú nekonečné množstvo tradičných reklám, ktoré ich atakujú doslova na každom kroku, značky čoraz viac využívajú spôsob komunikácie a oslovenie zákazníka, ktorý sa nedá vypnúť – čuch.

Začlenenie marketingu vôní do akéhokoľvek typu podnikania, sľubuje bezprostredné zlepšenie prostredia a v konečnom dôsledku aj návratnosť investícií. Za posledné desaťročie bol marketing vôní považovaný za jeden z desiatich najúspešnejších obchodných trendov, ktoré treba sledovať.

Podľa známeho Inštitútu pre vôňu je priemerný človek schopný rozpoznať približne 10-tisíc rôznych pachov. „Sila vône býva zbytočne podceňovaná. A pritom málokto si uvedomuje, že človek sa v priemere denne nadýchne až 20 000-krát. Z hľadiska marketingu vôní to znamená 20-tisíc príležitostí na prezentáciu produktu. Naši klienti na vlastnej koži zistili, že originálny aróma marketing dokáže zvýšiť spotrebiteľské výdavky, prilákať nových zákazníkov a vytvorí nezabudnuteľné zážitky“, vysvetľuje Marián Hrčka, CEO LA NOTA dodávateľa originálnych riešení pre aróma marketing.

image
aroma marketing LA NOTA

Dôkazy ako funguje vôňa na zákazníkov predkladajú konkrétne štúdie

Prieskum uskutočnený International Journal of Marketing Studies medzi štyrmi stovkami spotrebiteľov v USA ukázal, že správna vôňa v obchode so športovým oblečením NIKE zlepšila ich názor na obchod a aj šance, že s tam opäť vrátia.

V prípade japonskej značky SONY zvolili marketéri do kamenných prevádzok konkrétnu vôňu mandarínky a vanilky. Tá preukázateľne uľahčuje nakupujúcim ženám rozhodovanie v prípade výberu elektroniky.

Dan Ariely, autor knihy Predictably Irrational , tvrdí, že „do veľkej miery nás neláka vôňa predmetov, ale vôňa miesta, všeobecnejšie atmosféra, ktorá je s nimi spojená“.

Skúsenosť s použitím vône preukazuje aj nemecká štúdia uvádzajúca, že sektory v hobby marketoch prevoňané čerstvo pokosenou trávou pritiahli viac zákazníkov, ako tie bez vône. Zároveň, zamestnanci vo voňavých oddeleniach pôsobili na spotrebiteľov skúsenejší a odbornejší ako tí, čo pracovali v „nevoňavých“ zónach.

Vo Švédsku zasa použili vôňu šampónu v oddelení prípravkov na umývanie vlasov, čo zvýšilo predaj v tejto zóne o takmer 37 percent a celkový predaj šampónov stúpol o 27 percent.

Špecifickú vôňu využíva napríklad Disney World na Floride, kde v Epcot Theme Park všade cítiť vôňu čerstvo upečených čokoládových sušienok. Podobne pôsobí na svojich klientov aj letecká spoločnosť Singapore Airlines. Ich patentovanú vôňu Stefan Floridian Waters cítiť v každom lietadle tejto spoločnosti, používa ju personál na palube a sú ňou prevoňané aj teplé uteráky používané počas letu.

Z konkrétnych príkladov je vidieť, že aroma marketing sa môže používať všade a na všetky typy tovarov. Či už v reštaurácii, do ktorej sa bude chcieť zákazník vrátiť nielen pre dobré jedlo, ale aj pre príjemnú atmosféru vyvolanú správnou vôňou.

Vezmite si napríklad produkty Apple, z ktorých všetky majú rovnakú vôňu. To sa premieta do faktu, že všetky produkty tejto spoločnosti budú vyvolávať rovnaký reťazec spomienok. Aróma marketing sa tak stáva strategickým využitím vône s cieľom ovplyvniť správanie zákazníka. „V LA NOTA rozumieme, že pri kontakte so zákazníkom je dôležitý nielen prvý dojem, ale aj ten posledný, ktorý je dlhotrvajúci,“ dopĺňa Marián Hrčka, CEO LA NOTA dodávateľa originálne aróma marketingu priamo z francúzskeho Grasse.

Konkrétne výhody ako originálny aroma marketing pomôže Vášmu podnikaniu

  1. Aróma marketing LA NOTA môže byť dôležitou silou posilňovania a zlepšovania povedomia o značke, pretože má silu zjednotiť značku alebo produkt s emóciami kupujúceho
  • Značka predstavuje pre všetkých spotrebiteľov zážitok a ako náhle dôjde k nákupnému dobrodružstvu, spotrebitelia si urobia vlastné závery o značke spoločnosti
  • Obchodníci s vôňami si uvedomujú, že dobrá aróma je háčik a pre mnohé odvetvia je to jediná vec, ktorá môže odlíšiť váš konkrétny podnik od konkurencie
  • Originálny aróma marketing LA NOTA umožňuje vytvorenie novej a hlbšej dimenzie vo vašej existujúcej značke, pretože zasahuje emocionálne spúšťače cieľových spotrebiteľov
  • Opakované zmyslové podnety neustále zvyšujú predaj, návštevnosť, čas strávený nakupovaním a zlepšujú rozpoznanie značky a lojalitu
  1. Originálny aróma marketing LA NOTA robí vašu značku nezabudnuteľnou
  • Pomocou vône dokážete vtlačiť príjemnú spomienku, ktorá je spojená s vaším produktom alebo službami
  •  Hotelieri musia byť opatrní pri výbere vône – nie príliš silnej, nie príliš jemnej a nevýraznej
  • Hotel musí tiež vybrať vôňu, ktorá odráža nehnuteľnosť a jej hodnoty, a nie byť všetkým pre každého, keďže chcú, aby vôňa poskytovala atmosféru, niečo, čo je pre nich špecifické
  • Vôňa slúži ako jemná brána vedúca k systému správania a prístupu v ľudskom mozgu a funguje ako mozgový spínač, ktorý príjemcovi povie, že svet je príjemné a pozitívne miesto
  • Aroma marketing od LA NOTA je silný nástroj, pretože úplne pretvára spotrebiteľskú skúsenosť. „Správna vôňa urobí vašu značku, priestor, kanceláriu nezabudnuteľnou tým, že pomocou vône vtlačí príjemnú spomienku, ktorá je spojená s vaším produktom alebo službami“, dopĺňa Marián Hrčka.
  1. Originálny aroma marketing od LA NOTA predlžuje čas, počas ktorého zákazníci zotrvávajú v predajniach
  • Podľa štúdie uskutočnenej pred niekoľkými rokmi zaznamenali obchody, ktoré využívali aróma marketing, zvýšenie počtu ľudí, ktorí zostali v priemere až o 20 % dlhšie v prevádzke a zároveň 300 % nárast predaja konkrétnych produktov
  • Tí spotrebitelia, ktorí sa stotožnili s charakteristickou vôňou obchodu bez toho, aby si toho boli vedomí, strávili viac času zdržiavaním sa a prehliadaním v skúmaných obchodoch
  • Vône sú presvedčivé a majú schopnosť vyvolať u nakupujúcich pocit tepla, povedomia a pohodlia.
  • image
    aroma marketing LA NOTA
  1. Vône od LA NOTA vytvárajú zvýšenie hodnoty značky
  • Ako veľmi účinnú stratégiu už dlhodobo používajú vlastnú vôňu luxusné značky ako napríklad Fendi, ktorí stavili na tóny semišu, pačuli, kože a talianskeho kosatca
  • Aj vôňou tak poukazujú na svoje korene a odkaz značky, keď už pri prvom kroku v predajni sa okamžite prepojíte so značkou a jej históriou
  • Svoju vôňu ako podpis môže mať každá značka a aj takýmto spôsobom budovať imidž na úplne inej úrovni, kde si ju zákazník zapamätá, keďže vôňa je priamo spojená s ľudskou pamäťou. „Špecifická vôňa sa tak stane súčasťou identity značky, čo pomáha klientom vytvárať silné a trvalé spojenie s danou značkou. V LA NOTA vám s výberom správnej vône radi poradíme“, dopĺňa Marián Hrčka.
  • Podľa štúdie z roku 2003, ktorú uskutočnili Lindstrom a Kotler, si 84 % zákazníkov s väčšou pravdepodobnosťou kúpilo pár topánok (alebo sa im aspoň páčilo), keď boli vystavené vo voňavej miestnosti. Tá istá štúdia odhalila, že mnohí z účastníkov priznali, že by boli ochotní zaplatiť o 10-15 % viac za voňavý produkt
  • Iná štúdia naznačila, že zavedenie sladkej citrusovej arómy v maloobchodnom prostredí takmer zdvojnásobilo priemerné celkové nákupy z 55 dolárov na 90 dolárov na jedného zákazníka
  1. Originálny aróma marketing od LA NOTA predžuje čas strávený v predajni alebo v obchode
  • Príjemné prostredie dotvára aj príjemná vôňa, ktorá môže pomôcť udržať kupujúceho v obchode, dokonca má schopnosť zvýšiť interakciu medzi zákazníkom a obsluhujúcim personálom
  • Štúdia spoločnosti Samsung preukázala, v prevoňanom priestore zotrvajú klienti o 26 % viac času a navštívia až trojnásobne viac predajných sekcií
  • Správna vôňa na správnom mieste vháňa spotrebiteľa do príjemného kolotoča víriacich spomienok a asociácií, ktoré sa automaticky opakujú vždy, keď vôňa zasiahne jeho nič netušiace receptory. „V LA NOTA vieme, že priemerný človek si 100-krát s väčšou pravdepodobnosťou zapamätá vôňu ako niečo, čo videl, počul alebo sa jej dotkol. Na základe tohto konceptu si charakteristická vôňa, ktorú vyberáme pre zákazníkov vyžaduje stratégiu, aby zákazníkom poskytla dokonalý zážitok, ktorý je vo svojej podstate úplne zmyslový. Opakované nákupy nezávisia často krát ani tak od spokojnosti s produktmi alebo službami, ako skôr od pozitívneho vzhľadu, pocitu a arómy obklopujúcej atmosféru predajne“, dopĺňa na záver Marián Hrčka, CEO spoločnosti LA NOTA dodávateľa originálneho aróma marketingu.
  1. Vône od LA NOTA dokážu zvýšiť produktivitu zamestnancov
  • Správna vôňa zavedená na pracovisku môže mať silný vplyv na zamestnancov či už ste podnikateľ, ktorý riadi startup, alebo podnikový manažér s tisíckami zamestnancov, viete, že spokojní zamestnanci sa premietajú do produktivity
  • Podľa Harvard Business Review sa produktivita zamestnancov môže zvýšiť o 31 %, ich tvorivosť o 31 %, čo má za následok o 37 % vyššie tržby
  • Vôňa na pracovisku ovplyvňuje náladu, bdelosť a produktivitu

Prečo je dôležité používať originálny marketing od LA NOTA?

Naše vône sú vyrobené z čistých a hypoalergénnych molekúl vo francúzskom meste Grasse, ktoré spĺňajú najnovšie európske predpisy a certifikáty IFRA, CLP a REACH. Ako jediný na trhu dodávame inovatívne a vysoko kvalitné difuzéry so 7-ročnou zárukou. Tieto vysoko kvalitné aróma difuzéry LA NOTA, navrhnuté a vyrobené v Holandsku, kombinujú funkčnosť, dizajn a jednoduchosť použitia a sú navrhnuté tak, aby sa stali dizajnovým kúskom každého prostredia.

Ak máte otázky ako zaviesť aróma marketing vo vašej prevádzke, kancelárii, hoteli, obchode, kdekoľvek, môžete nás kontaktovať na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., prípadne navštívte našu webstránku www.lanota.sk

menuLevel = 1, menuRoute = hn-special, menuAlias = hn-special, menuRouteLevel0 = hn-special, homepage = false
06. október 2024 23:28