StoryEditor

Všestranný Peugeot poteší dobrodruhov i rodiny. Z pohonov si vyberie každý

28.12.2023, 00:00

Peugeot Rifter patrí k praktickým a obľúbeným zástupcom MPV segmentu, pričom získal výraznejší dizajn, ponúka bohatý zástup pohonov, má v sebe nové technológie a v elektrickej verzii sa pýši rýchlym nabíjaním i predĺženým dojazdom.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Peugeot.

V záplave modelov SUV dnes dokážu v ponukách značiek o to viac vyniknúť ich často neprávom prehliadaní súrodenci. Veľakrát ešte praktickejší, dostupnejší a pre mnohých vo výsledku oveľa vhodnejší. Jedným z týchto zástupcov je i Peugeot Rifter, priestranný MPV model franúczkej automobilky, ktorý sa nedávno dočkal aj pomerne rozsiahlej modernizácie.

Zákazníci u Riftera už v minulosti oceňovali najmä pohodlnosť, priestrannosť, variabilitu v priestore pre cestujúcich, vysokú úroveň technologickej výbavy či pôžitok z jazdy ako u bežných osobných áut. A teraz k tomu všetkému Francúzi pridávajú ešte atraktívnejší vzhľad i modernejšiu výbavu vo vnútri. Vlastnosti známe doposiaľ sa teda zlepšili, najdôležitejšou novinkou však je možnosť voľby nielen plne elektrickej verzie e-Rifter, ale pre záujemcov o konvenčné verzie aj prevedenia so „spaľovákom“ pod kapotou.

image
Peugeot

Benzín, diesel alebo elektro?

Rifter si teda možno zaobstarať v benzínovej verzii s motorom 1.2 PureTech a výkonom 110 koní (spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou) alebo na dnešnú dobu prekvapivo aj na dlhé cesty v ideálnom naftovom prevedení 1.5 BlueHDI s výkonom rovných sto alebo dokonca až 130 koní. Slabší variant spolupracuje výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, no s výkonnejším naladením si možno zvoliť aj osemstupňový automat EAT8 pre zaistenie ešte vyššieho komfortu.

image
Peugeot

Ak túžito po absolútnom tichu, nulových emisiách a ešte lepšej dynamike auta, voľba môže padnúť na plne elektrický Peugeot e-Rifter. Ten sa teraz pýši väčším dojazdom i rýchlejším nabíjaním, čo celkové využívanie vozidla výrazne zlepšuje a tiež rozširuje. Pohodlný výkon, ktorý možno využiť v troch jazdných režimoch, siaha na hranicu až 136 koní a maximálny krútiaci moment dosahuje 270 Nm. Na optimalizáciu dojazdu dostal model nový systém rekuperácie pri brzdení, ktorý možno aktivovať v troch rôznych úrovniach pomocou pádiel umiestnených prakticky za volantom. Vďaka tomu nielen šetríte brzdové obloženie, ale taktiež prispievate k dlhšiemu dojazdu.

Ten sa však po novom dokáže na jedno nabitie vyšplhať až na slušných 320 kilometrov (zlepšenie voči predchodcovi o 40 kilometrov), vďaka optimalizácii sa znížila taktiež spotreba a s 11 kW palubnou trojfázovou nabíjačkou dokážete dočerpať energiu osadenej 50 kWh batérie ešte pohodlnejšie aj doma. Jednosmerným DC prúdom poskytuje e-Rifter výkon až do sto kW, čo v praxi zaistí nabitie už za 30 minút. Takže žiadne dlhé prestoje na nabíjačkách.

image
Peugeot

Novinky, ktoré potešia

Bohatému výberu pohonov sekunduje prepracovaný dizajn – MPV z dielne Peugeotu sa s novým kabátom ponorilo do výrazne modernejších vôd, najmä predná časť teraz pôsobí podstatne atraktívnejšie, dynamickejšie a pritom nechýbajú ani typické „pazúre“ v podobe LED denného svietenia. Celkovo sa vzhľad prednej časti zaoblil a pribudli taktiež nové farby ako zelená Sirkka Green či modrá Kiama Blue.

Dve dĺžky karosérie pritom dokonale splnia rôzne nároky na vnútorný priestor – Standard (s dĺžkou 4,40 metra) a Long (s dĺžkou 4,70 metra). Navyše je tu možnosť výberu medzi päťmiestnou a sedemmiestnou verziou, nehovoriac o tom, že samostatné sedadlá v druhom rade možno sklopiť do podlahy. A batožinový priestor? Ten ponúka objem od 775 litrov pod platom pre päťmiestnu verziu Standard až po štyritisíc litrov pod strechou so sklopenými sedadlami verzie Long.  Model si tak obľúbia rodiny, podnikatelia i vyznávači dobrodružstva a aktívneho životného štýlu.

image
Peugeot

Celkom 17 asistenčných a bezpečnostných systémov drží „ochrannú ruku“ nad posádkou, no vrámci zástupu vylepšení pribudol aj nový 10-palcový prístrojový panel a nový veľký centrálny 10-palcový HD dotykový displej na ovládanie audiosystému či online navigácie. Nechýba podpora bezdrôtového Apple CarPlay/Android Auto, aktualizácie prebiehajú na diaľku vzduchom a poteší i stredová bezdrôtová nabíjačka na smartfón. Praktická štýlovka od Peugeotu sa na cesty dostane už začiatkom roka 2024.

image
Peugeot
menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
19. apríl 2024 11:31