StoryEditor

Tomáš Myler: Nová česko-slovensko-ukrajinská štrukúra McDonald‘s prináša veľa príležitostí učiť sa od seba navzájom

19.12.2023, 00:00

Nedávno ohlásili zmenu na kľúčových líderských pozíciách. Spoločnosť McDonald´s, v rámci novej česko-slovensko-ukrajinskej štrukúry, obsadila do novovytvorenej pozície impact director - Tomáša Mylera, ktorý predtým pôsobil ako riaditeľ pre komunikáciu, public affairs a udržateľnosť v českej spoločnosti Lidl. Aké výzvy ho v McDonald´s čakajú a ako plánuje riešiť regionálne rozdiely pri nastavovaní komunikačných stratégií?

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou McDonald’s.

Aké sú vaše skúsenosti z predchádzajúcich pozícií a ako vás pripravili na novú úlohu v McDonald‘s?

V oblasti komunikácie a marketingu pôsobím už viac ako 12 rokov. Posledné štyri roky som pracoval v spoločnosti Lidl Česká republika a zameriaval som sa najmä na posilnenie transparentnej komunikácie a komunikácie expanznej stratégie, udržateľnosť a ESG témy, či posilnenie vnímania spoločnosti ako najviac udržateľného obchodného reťazca v Českej republike. Zároveň som kládol veľký dôraz na internú komunikáciu a zlepšovanie firemnej kultúry. Verím, že moja expertíza v týchto oblastiach bude pre McDonald’s veľkým prínosom a všetky moje doterajšie skúsenosti využijem pri strategickom nastavovaní procesov a komunikácie. Aj naďalej sa budem zameriavať na témy ESG, public affairs či oblasť filantropie, ktoré sú mi veľmi blízke. Tentokrát však už aj v regionálnom koncepte troch úzko prepojených trhov.

Prečo práve McDonald‘s?

McDonald‘s vnímam ako jednu z globálne najvýraznejších a najznámejších značiek. Je to dynamická spoločnosť so zameraním na zákaznícku skúsenosť, kvalitné produkty a silnú orientáciu na zamestnancov. Veľmi si cením spôsob, akým využíva svoj silný dosah na pomoc komunitám, ale napríklad aj transparentnosť v oblasti biznisu a komunikácie. Samozrejme, pozorujem aj silný potenciál značky v rozvoji na českom, slovenskom a ukrajinskom trhu.

Aké výzvy vás čakajú na pozícii impact directora?

Najväčšou výzvou pre mňa bude jednoznačne nastaviť komunikačnú stratégiu reflektujúcu všetky lokálne špecifiká a potreby troch krajín, ktoré spadajú pod jeden regionálny trh. Dôraz budem klásť najmä na posilnenie vnímania McDonald’s ako značky, ktorá pozitívne ovplyvňuje komunity. Chcem sa podieľať na zlepšovaní našej firemnej kultúry a posilniť náš imidž renomovaného zamestnávateľa. Zameriam sa však aj na zlepšenie environmentálneho profilu spoločnosti, formulovanie stratégie pre klimatické záväzky na trhu a vytvorenie komplexnej stratégie a infraštruktúry odpadového hospodárstva. Samozrejme, všetko v súlade s globálnymi hodnotami spoločnosti a záväzkami, ktoré sme si ako nadnárodná firma zodpovedne nastavili.

Keď už spomínate zlepšovanie environmentálneho profilu McDonald’s, povedzte nám, aké sú plány v oblasti udržateľnosti či filantropie?

V prvom rade si uvedomujeme, že ako jeden z popredných svetových lídrov v gastro segmente dokážeme vhodne zvolenými krokmi pozitívne vplývať na prostredie i na ľudí, kde pôsobíme, či už na globálnej alebo lokálnej úrovni.  

Jednou z významných oblastí, na ktorú sa budeme v najbližšej dobe zameriavať, je zavádzanie vylepšení vo forme obalových inovácií. Budeme však hľadať aj nové udržateľnejšie technologické a procesné riešenia, ktoré prispejú k postupnému znižovaniu uhlíkovej stopy pri prevádzke reštaurácií.

Zároveň sme súčasťou mnohých komunít a naozaj chceme byť dobrým susedom – pre nás to rozhodne nie je iba fráza. Preto budeme aj naďalej podporovať aktivity neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities, ktorá pomáha zabezpečiť blízkosť rodinám v slovenských nemocniciach. Rovnako sa zaväzujeme, že v čase nečakaných krízových situácií budeme poskytovať pomoc komunite, ktorá to bude potrebovať. Ja osobne veľmi pozitívne vo vzťahu k ESG vnímam aj naše upratovacie hliadky Trash Patrols, ktorých cieľom je udržiavanie čistoty nielen v blízkom okolí reštaurácií, ale aj v širšom okolí miest či regiónov. Našim cieľom je dlhodobo rozvíjať podobné aktivity, ktoré v konečnom dôsledku budú mať významný pozitívny dopad pre súčasné aj budúce generácie.  

Na Slovensku poznajú našu značku tiež mnohé generácie aj vďaka legendárnemu futbalovému turnaju pre deti prvého stupňa základných škôl, známeho ako McDonald’s Cup, ktorý práve tento rok oslavuje 25 rokov existencie.  

V rámci interných projektov sa budeme zameriavať na podporu profesionálneho aj osobného rozvoja našich zamestnancov prostredníctvom programu Skills For Life a udržiavať inkluzívne a príjemné pracovné prostredie.

image

Tomáš Myler

Peter Frolo

Slováci sa čoraz častejšie zaujímajú aj o pôvod jedla, ako sa v McDonald´s prispôsobujete tomuto trendu?

McDonald’s veľmi transparentne komunikuje pôvod surovín. Spoločnosť kladie naozaj veľký dôraz na čerstvosť surovín a má nastavené prísne kvalitatívne štandardy. Celá sieť dodávateľov tieto štandardy plne rešpektuje a dodržiava. Väčšina surovín v slovenských reštauráciách McDonald’s pochádza z Európy, konkrétne od českých, slovenských, maďarských či poľských dodávateľov. Čerstvé vajcia v obľúbenom raňajkovom menu sú napríklad z podstielkového chovu z farmy Babičkin dvor Veľký Krtíš. Ďalším slovenským dodávateľom je firma SLOVATYS, ktorá zásobuje reštaurácie čerstvým ovocím a zeleninou, a to aj v Čechách. Dodávky surovín od lokálnych dodávateľov využívame aj pri sezónnej syrovej ponuke.

Budete pôsobiť na troch trhoch, aká je vaša vízia v tomto smere?

Česko, Slovensko a Ukrajina - sú to tri jazyky, tri rozdielne kultúry a najmä tri krajiny s rôznym vnímaním značky. Nastaviť celkovú komunikačnú stratégiu bude nielen výzva, ale aj veľká príležitosť učiť sa od seba navzájom. Vzniká tu totiž ideálny priestor na regionálne zdieľanie rôznych osvedčených, nielen komunikačných prístupov. Teším sa na túto skvelú príležitosť a hľadanie správnych strategických a komunikačných prienikov, ktoré nám v každej krajine pomôžu ešte viac zviditeľniť značku McDonald´s cez nové projekty v jednotlivých krajinách, ale aj spoločne, cez ktoré sa nám, verím že podarí ukázať, že podnikanie tejto svetoznámej spoločnosti u nás má svoj celospoločenský a hospodársky prínos. Zároveň veľmi oceňujem skvelé tímy, ktoré v jednotlivých krajinách pôsobia a na ktoré som patrične hrdý – sú to tí najlepší profesionáli v odbore, pre ktorých je McDonald’s srdcovou záležitosťou.

McDonald‘s kladie dôraz na bezchybnú zákaznícku skúsenosť a kvalitu jedla a služieb. Ako sa vyvíjajú jednotlivé služby? V ostatných rokoch sa veľa zmenilo, ktoré boli tie najzásadnejšie zmeny a aké sú plány do budúcna?

Tu musím pripomenúť, že posledné roky boli pre gastro podnikanie veľmi kritické, nestabilné a nepredvídateľné, no McDonald’s ani na chvíľu nepoľavil v expanzii, inováciách a rozvíjaní predajných kanálov. Dokonca, najmä počas pandémie bol komunitným partnerom v mnohých mestách, podporoval rôznymi formami zdravotné tímy či organizácie. Medzi najzásadnejšie predajné kanály považujem jednoznačne službu McDelivery, vďaka ktorej si zákazníci už tretí rok objednávajú  svoje obľúbené menu z pohodlia domova. Zlepšovanie zákazníckej skúsenosti sú súčasťou DNA spoločnosti a McDonald´s  je, bezpochyby, ukážkovou gastro spoločnosťou, ktorá to dokazuje najmä svojimi činmi a prístupom. Tomu napomáhajú nielen školenia zamestnancov, ale aj inovácie, akou je napríklad aj tento rok uvedená služba MyOrder, vďaka ktorej si zákazníci môžu objednať jedlo ešte pred vstupom do reštaurácie cez McDonald’s aplikáciu alebo priamo od stola a skrátiť tak čakanie na svoje jedlo. K nej patrí aj doplnková služba Zaparkuj a vyzdvihni, cez ktorú si môžu zákazníci  naplánovať vyzdvihnutie svojej objednávky v McDonald’s  aj dve hodiny vopred. Po zaplatení ju zamestnanec reštaurácie prinesie zákazníkom priamo do auta na uvedené parkovacie miesto. Čo sa týka plánov, McDonald’s bude rozhodne pokračovať vo výstavbe nových reštaurácií s osvedčenými predajnými kanálmi, a zároveň hľadať ešte udržateľnejšie zariadenia a riešenia v rámci nášho celého podnikania, ktoré už vo veľkej väčšine, aj na Slovensku, patrí pod franšízový koncept.

Koľko prevádzok je momentálne na Slovensku a bude ich viac v novom roku 2024?

McDonald´s sa na Slovensku teší veľkej zákazníckej priazni a lojalite skalných návštevníkov. Počítame tu s investíciami do rozvoja podnikania aj v nasledujúcich rokoch, aby sme mohli  posilňovať predajné kanály, rozširovať naše služby a zlepšovať zákaznícku skúsenosť. V roku 2023 sme na slovenskom trhu otvorili tri nové reštaurácie - v Pezinku, Trenčíne a Dunajskej Strede. Momentálne tak máme na Slovensku už 43 reštaurácií a väčšinu z nich dnes už úspešne prevádzkujú trinásti licenční partneri i licenčné partnerky.

Cieľom spoločnosti na Slovensku je aj naďalej rozširovanie siete prevádzok  v rámci celého Slovenska, a to aj v menších mestách či v rámci slovenských ciest, a pravdou je, že sa nebránime akýmkoľvek tipom od našich priaznivcov zo všetkých regiónov na možné legálne výstavby či možnú  expanziu, s ktorou v najbližších rokoch výrazne počítame.

menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
24. apríl 2024 11:18