Krádež a zneužitie firemnej identity môže mať na spoločnosti zničujúci dosah. Aj preto Eximbanka pripravila krátku príručku, v ktorej sa podnikatelia dozvedia o rôznych spôsoboch takejto krádeže. Dva modelové príklady, ale aj odporúčania, ako sa pred takýmito podvodmi brániť, si predstavíme v najnovšom dieli seriálu Chcem byť exportér, ktorý HN pripravujú v spolupráci s Eximbankou.
Záujem o tovar na sklade
Najčastejším príkladom býva oslovenie zo strany podvodníka, ktorý sa vydáva za kupujúceho z cudziny. Predstaviteľ vedenia zahraničnej spoločnosti vás osloví sám. Podvodníci majú zvyčajne záujem o váš tovar na sklade, ktorý ani nemusí súvisieť s činnosťou spoločnosti, za ktorú sa vydávajú. Často sa predstavujú ako zástupcovia veľkých obchodných reťazcov, ktoré nemajú zastúpenie na Slovensku, čo sťažuje overenie ich totožnosti. Takmer vždy požadujú odloženú splatnosť faktúry.
Eximbanka v spomínanej príručke uvádza aj konkrétne príklady z praxe. Firmu, ktorá sa zaoberá dodávkou slovenského alkoholického nápoja, oslovila zahraničná obchodná sieť zaoberajúca sa predajom oblečenia. Dôvodom bolo údajne vianočné darčekové balenie pre ich klientov.
Obchodná sieť požadovala odloženú splatnosť v trvaní 45 dní a dodanie do logistického skladu, ktorý sa neskôr ukázal ako prenajatý. Za obchodnú sieť komunikoval priamo údajný generálny riaditeľ. Ten dokonca sám poslal výkazy obchodnej siete, za ktorú sa vydával.
Zostáva vám 58% na dočítanie.