Imidž spoločnosti zohráva dôležitú úlohu aj pri obchodovaní s jej akciami na svetových trhoch. ILUSTRAČNÁ FOTO: Reuters
StoryEditor

SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom

01.10.2024, 18:25
  • Prezentácia verejnej inštitúcie sa na prvý pohľad nelíši od budovania povedomia toho, čomu hovoríme budovanie imidžu v korporácii.
  • Každý subjekt pracuje so svojou reputáciou a s prezentáciou svojej identity.
  • Aj o tejto téme si prečítate v dnešnom dieli seriálu HN Chcem byť exportér.

Prezentácia verejnej inštitúcie sa na prvý pohľad nelíši od budovania povedomia toho, čomu hovoríme budovanie imidžu v korporácii či inštitúcii vo firemnom sektore. Každý subjekt pracuje so svojou reputáciou a s prezentáciou svojej identity. Samozrejme, snaží sa čo najlepšie prezentovať svoj produkt alebo službu nielen verejnosti, ale najmä svojim potenciálnym zákazníkom.

image

V jadrovej energetike je Slovensko veľmocou. Chceme sa od vás učiť, ako stavať atómové elektrárne (ROZHOVOR)

Ako však pre HN pripomína riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky SR Diana Polónyi, vo verejnej správe, respektíve v pozícii štátu či verejnej inštitúcie to nefunguje ako so značkou v komerčnej sfére. Aj verejné inštitúcie používajú a aplikujú podobné metódy, ako sú napríklad logá, slogany či reklamné kampane, ale tieto prvky nekopírujú zásady, ktoré platia v komerčnom brandingu.

image

Seriál Chcem byť exportér pripravujú HN v spolupráci s Eximbankou. LOGO: EXIMBANKA SR

Práve otázkou, prečo sa verejná inštitúcia potrebuje pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom, sa zaoberá dnešný diel seriálu HN Chcem byť exportér.

V čom je hlavný rozdiel?

Medzi budovaním imidžu či reputácie súkromného podniku a verejnej inštitúcie je podľa Diany Polónyi potrebné vnímať určité rozdiely. „Je síce pravda, že reputácia firmy, budovanie povedomia a celkový imidž je tvorený celkovým vystupovaním firmy, zamestnancami, spôsobom, ako komunikuje, aj kvalitou výrobkov. Stále však platí, že korporácie majú väčšiu kontrolu nad takzvanými kontaktnými bodmi značky. Vedia ju lepšie manažovať a kontrolovať.“

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 61% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-13 10:14:29 - Feat.: 0 - Title: Štátny tajomník rezortu diplomacie pre HN: Máme záujem posilniť slovenskú prítomnosť na trhoch globálneho juhu 02 - Modified: 2024-09-25 12:00:52 - Feat.: 0 - Title: EÚ Global Gateway: Únia mobilizuje stovky miliárd eur pre projekty vo svete. Chce tým posilniť európsku značku 03 - Modified: 2025-02-26 06:28:09 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volkswagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru?
01 - Modified: 2025-12-01 14:41:15 - Feat.: - Title: Kenská diplomatka pre HN: Afrika tvorí budúcnosť celej planéty. Hlavnou témou sa tu stáva produkcia potravín 02 - Modified: 2025-11-30 16:50:19 - Feat.: - Title: Influencerka Lucia Almaksus zahodila všetky zábrany: Takúto sumu zarobila za jediný mesiac! 03 - Modified: 2025-11-25 10:00:00 - Feat.: - Title: Victoria Beckham stojí pred obrovským rozhodnutím: V hre je predaj jej prestížnej značky! 04 - Modified: 2025-11-21 05:00:00 - Feat.: - Title: Keď podniká rodina: Ako má spoločný život a práca vplyv na fungovanie rodiny? TU sú príbehy zo života 05 - Modified: 2025-11-11 12:38:24 - Feat.: - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Stredná Ázia sa pre našich vývozcov aj investorov stáva mimoriadne atraktívna
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. december 2025 23:38