Prezentácia verejnej inštitúcie sa na prvý pohľad nelíši od budovania povedomia toho, čomu hovoríme budovanie imidžu v korporácii či inštitúcii vo firemnom sektore. Každý subjekt pracuje so svojou reputáciou a s prezentáciou svojej identity. Samozrejme, snaží sa čo najlepšie prezentovať svoj produkt alebo službu nielen verejnosti, ale najmä svojim potenciálnym zákazníkom.
Ako však pre HN pripomína riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky SR Diana Polónyi, vo verejnej správe, respektíve v pozícii štátu či verejnej inštitúcie to nefunguje ako so značkou v komerčnej sfére. Aj verejné inštitúcie používajú a aplikujú podobné metódy, ako sú napríklad logá, slogany či reklamné kampane, ale tieto prvky nekopírujú zásady, ktoré platia v komerčnom brandingu.
Práve otázkou, prečo sa verejná inštitúcia potrebuje pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom, sa zaoberá dnešný diel seriálu HN Chcem byť exportér.
V čom je hlavný rozdiel?
Medzi budovaním imidžu či reputácie súkromného podniku a verejnej inštitúcie je podľa Diany Polónyi potrebné vnímať určité rozdiely. „Je síce pravda, že reputácia firmy, budovanie povedomia a celkový imidž je tvorený celkovým vystupovaním firmy, zamestnancami, spôsobom, ako komunikuje, aj kvalitou výrobkov. Stále však platí, že korporácie majú väčšiu kontrolu nad takzvanými kontaktnými bodmi značky. Vedia ju lepšie manažovať a kontrolovať.“
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-13 10:14:29 - Feat.: 0 - Title: Štátny tajomník rezortu diplomacie pre HN: Máme záujem posilniť slovenskú prítomnosť na trhoch globálneho juhu
02 - Modified: 2024-09-25 12:00:52 - Feat.: 0 - Title: EÚ Global Gateway: Únia mobilizuje stovky miliárd eur pre projekty vo svete. Chce tým posilniť európsku značku
03 - Modified: 2025-02-26 06:28:09 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volkswagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru?
01 - Modified: 2025-06-04 18:00:00 - Feat.: - Title: Kľúčoví hráči v časoch neistoty a obchodných bariér
02 - Modified: 2025-06-09 08:40:00 - Feat.: - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovensko podporí bezpečnosť kritickej energetickej infraštruktúry Ukrajiny
03 - Modified: 2025-05-27 06:48:21 - Feat.: - Title: Tretí ročník startup akcelerátora Sweet & Salty ponúka 15 000 € pre váš startup
04 - Modified: 2025-05-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Maďarsko či Česko nás predbehlo o dekádu: Na Slovensku stále chýba legislatívna úprava správy rodinného majetku
05 - Modified: 2025-05-18 22:04:10 - Feat.: - Title: Na penzie ich od pandémie prispieva o takmer 30-tisíc viac. Počet živnostníkov stúpa, odborníci načrtli dôvody