Diana Polónyi vedie oddelenie komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky. FOTO: HN/Miroslava Spodniaková
StoryEditor

Šéfka komunikácie Eximbanky pre HN: Dôraz na efektivitu tlačí finančné domy do digitálneho priestoru aj AI

02.04.2025, 18:53
  • Riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky Diana Polónyi vysvetľuje pre HN i to:
  • V čom sa líši marketing súkromnej a štátnej finančnej inštitúcie.
  • Ako hodnotí nedávny rebranding Eximbanky.
  • Aký vplyv má digitalizácia a umelá inteligencia na marketing bankových domov.

Aký je rozdiel medzi budovaním povedomia a marketingom vo verejnej inštitúcii v porovnaní s privátnym sektorom? Je potrebné budovať branding v inštitúcii, ako je vaša?

V súčasnom svete je budovanie povedomia a pozitívnej reputácie nevyhnutné pre každú organizáciu, či už je verejná alebo súkromná. Hoci ich ultimátny cieľ je rovnaký, prístupy sa líšia. Komerčné subjekty sa zameriavajú na rast značky, predaj a zákaznícku lojalitu, pričom využívajú výkonnostný marketing a presné cielenie.

Verejné inštitúcie, naopak, slúžia verejnému záujmu, takže ich komunikácia je viac orientovaná skôr na osvetu, edukáciu a služby spoločnosti. Keďže nepracujú s konkurenciou ako takou, snažia sa o budovanie takzvanej referenčnej hodnoty voči obdobným inštitúciám doma či v zahraničí.

image

Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister

Čím je špecifický váš typ inštitúcie?

Exportno-úverové agentúry (ECAs), akou je i Eximbanka, sú špecifické tým, že podporujú domácich exportérov. Preto sa v marketingu a komunikácii sústreďujú hlavne na prezentáciu exportných príležitostí, edukáciu o rizikách a podporu financovania pre firmy. Rovnako ako naši zahraniční partneri, aj my v Eximbanke využívame dostupné marketingové a komunikačné nástroje s ohľadom na naše lokálne podmienky.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 15:18:46 - Feat.: 0 - Title: Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister 02 - Modified: 2024-12-15 12:25:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy sa čoraz viac presadzujú aj mimo Únie, tvrdí odborník Eximbanky 03 - Modified: 2024-12-15 12:19:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Ako sa slovenskí podnikatelia môžu zapojiť do obnovy Ukrajiny? 04 - Modified: 2024-12-15 12:21:00 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy vieme podporiť vo všetkých fázach exportu do zahraničia
01 - Modified: 2025-12-13 23:12:45 - Feat.: - Title: To, čo nám zo života robí peklo: Čo spúšťa migrénu a ako ju účinne liečiť? 02 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Odborníčka: Jadrová elektráreň musí vydržať aj pád lietadla. A ako veľmi bude stúpať spotreba elektriny? 03 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Záhradný dizajnér: Trend, ktorý nevyprchá? Záhrady blízke prírode a hlavne – nerobiť zo všetkého trávnik 04 - Modified: 2025-12-12 15:00:00 - Feat.: - Title: Karin Šturcová: Silná káva a silná žena nie sú pre každého. Žena, a mladá, je pre mnohých ťažšie stráviteľné 05 - Modified: 2025-12-12 11:46:40 - Feat.: - Title: Spaľovňa v Brne vznikla unikátne. Vedúca komisie ministerstva tvrdila, že niečo také ešte nezažila (rozhovor)
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
15. december 2025 02:39