Christian Ulrich predstavil na nedávnej prezentácii v Bratislave slovenským producentom najväčší svetový veľtrh hračiek v Norimbergu Spielwarenmesse. FOTO: AHK Slowakei
StoryEditor

Nemecký manažér najväčšieho veľtrhu hračiek pre HN: Nové hračkárske trendy prichádzajú do Európy hlavne z Ázie

16.11.2024, 00:00
  • Christian Ulrich, člen predstavenstva nemeckej spoločnosti Spielwarenmesse, vysvetľuje v rozhovore pre HN okrem iného aj to:
  • Kto je svetovou veľmocou vo výrobe hračiek.
  • Prečo sa čoraz dôležitejším segmentom stávajú hračkárske produkty pre dospelých hráčov.
  • Čím ho zaujali slovenskí výrobcovia hračiek.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Európa bojuje s demografickými problémami a so starnutím obyvateľstva. Cítiť tento vývoj aj na globálnom trhu s hračkami?

Máte úplnú pravdu, aj my pociťujeme, že detí a mládeže je v Európe čoraz menej a populácia starne. Napokon i toto je jeden z dôvodov, prečo sú pre hračkársky priemysel čoraz dôležitejší dospelí hráči. My ich nazývame kidults – z angličtiny niečo medzi dieťaťom a dospelým. Nejde tu ani tak o vek, ako o fakt, že títo ľudia sa hrajú celý svoj život. Samozrejme, nemajú záujem primárne o detské hračky, ale o rôzne doskové hry a podobne, prípadne zbierajú špeciálne druhy produktov. Takže aj toto by mohla byť budúcnosť hračkárskeho odvetvia v Európe. Prirodzene, väčšina hračiek bude stále určená najmä pre mladšie deti. No keď dorastú do veku 12 alebo 13 rokov, tak často sa prestanú hrať s tradičnými hračkami a začnú sa venovať výlučne svojim smartfónom.

Aký podiel majú medzi spotrebiteľmi vo vašom segmente deti a dospelí?

V jednotlivých regiónoch je to pomerne rozdielne. Ak sa však pýtate konkrétne na Európu, zhruba 20 percent tvoria dospelí hráči a zberatelia. Zvyšok sú deti, respektíve mládež.

V kultúre prichádzajú do Európy trendy z Ázie, najmä z Južnej Kórey. Platí to i o hračkách?

Áno, jednoznačne môžem potvrdiť, že trendy udáva hlavne východná Ázia. Nemyslím si, že by sa Európania nejako zvlášť zameriavali na Južnú Kóreu, ale Japonci, Číňania či dokonca spotrebitelia z Indie veľmi pozorne sledujú, čo sa tam deje. Sám ste spomínali juhokórejskú kultúru, takže veľmi dobre viete, že táto krajina udáva trendy v hudbe cez takzvaný K-Pop. Populárne sú juhokórejské televízne seriály a filmy, takisto móda. A v poslednom čase sa svet s veľkým záujmom pozerá aj na to, aké hračky tam vyrábajú.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-26 06:28:09 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volkswagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru? 02 - Modified: 2024-09-20 11:55:00 - Feat.: 0 - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Z chudobinca Zeme k najvyšším métam. Ako sa z Číny a Indie stávajú globálne ekonomické veľmoci? 03 - Modified: 2024-09-14 19:38:52 - Feat.: 1 - Title: Vládne strany dostali na frak, tvrdí v reakcii na krajinské voľby v Nemecku politológ
01 - Modified: 2025-06-04 08:46:46 - Feat.: - Title: V Kolíne nad Rýnom prebieha najväčšia evakuácia od druhej svetovej vojny 02 - Modified: 2025-06-04 07:34:01 - Feat.: - Title: Západné automobilky strácajú pôdu pod nohami. Iniciatívu preberajú ázijské giganty, ukazuje analýza 03 - Modified: 2025-06-04 05:54:18 - Feat.: - Title: Nový juhokórejský prezident má víziu nastolenia mieru, chce sa usilovať o dialóg so Severnou Kóreou 04 - Modified: 2025-06-03 18:31:05 - Feat.: - Title: Novým juhokórejským prezidentom sa stal opozičný kandidát I Če-mjong 05 - Modified: 2025-06-03 17:13:47 - Feat.: - Title: Investície do infraštruktúry by mali priniesť výsledky už tento rok, vraví nemecký vicekancelár
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
04. jún 2025 12:23