Zamestnanosť v nemeckom automobilovom sektore je najnižšia za viac ako desať rokov. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Kľúčový priemysel Európy sa otriasa. Zamestnanosť v nemeckom automobilovom sektore je najnižšia od roku 2011

20.11.2025, 11:11
Autor:
TASRTASRmumu

Oslabovanie kľúčového odvetvia najväčšej európskej ekonomiky pocítili za posledný rok desiatky tisíc prepustených zamestnancov.

Zamestnanosť v nemeckom automobilovom sektore, ktorý zápasí s problémami, je na najnižšej úrovni za viac ako desaťročie po zrušení desiatok tisíc pracovných miest. Uviedol to vo štvrtok spolkový štatistický úrad Destatis, informuje agentúra Reuters.

Automobilový priemysel v Nemecku vrátane výrobcov súčiastok mal na konci tohoročného septembra 721 400 zamestnancov. To je najmenší počet od polovice roka 2011, keď zamestnával 718-tisíc ľudí, ukázali údaje Destatisu.

Na konci septembra 2025 mal tento sektor o 48 700 zamestnancov menej ako v predchádzajúcom roku.

image

Fico sľúbil Volvu tisíce bytov. Švédi odkazujú, že priority sú teraz iné, pri bývaní zvažujú jeden z benefitov

To predstavuje pokles o 6,3 percenta, najväčší spomedzi významných priemyselných odvetví v Nemecku s viac ako 200-tisíc zamestnancami, uviedol štatistický úrad.

Na porovnanie, výrobný sektor v Nemecku ako celok zamestnával na konci septembra približne 5,43 milióna ľudí, o 120 300 alebo 2,2 percenta menej ako v predchádzajúcom roku.

„Dlhotrvajúca recesia v priemysle sa jasne odráža v trendoch zamestnanosti,“ povedal Cyrus de la Rubia, hlavný ekonóm Hamburg Commercial Bank.

Automobilový priemysel však zostáva druhým najväčším výrobným sektorom v Nemecku z hľadiska zamestnanosti, hneď po strojárstve, v ktorom pracuje približne 934 200 ľudí.

image

Volkswagen pokračuje v hromadnom rušení miest. Do roku 2030 plánuje znížiť stavy o 35-tisíc

Nemecko ako najväčšia ekonomika Európskej únie má kľúčové postavenie v rámci európskeho automobilového priemyslu, ktorý je jedným z pilierov hospodárstva viacerých krajín regiónu.

Nemeckí výrobcovia zápasia s vysokými clami v USA, expanziou čínskych výrobcov elektromobilov a najnovšie aj s problémami s dodávkami čipov v dôsledku sporu o spoločnosť Nexperia.

Napriek tomu sa nálada v nemeckom automobilovom priemysle v októbri citeľne zlepšila podľa prieskumu ekonomického inštitútu Ifo zo začiatku tohto mesiaca.

Index podnikateľskej klímy v tomto sektore vzrástol totiž na -12,9 bodu v októbri z -21,3 bodu v septembri.

01 - Modified: 2025-11-21 16:24:02 - Feat.: 1 - Title: Švédske Volvo: sú iné priority, ako nájomné byty v Košiciach 02 - Modified: 2025-11-19 12:20:19 - Feat.: 1 - Title: Spor o čipy s Pekingom sa končí. Holandsko vrátilo kontrolu nad Nexperiou čínskemu vlastníkovi 03 - Modified: 2025-11-18 16:01:00 - Feat.: 1 - Title: Volkswagen pokračuje v hromadnom rušení miest. Do roku 2030 plánuje znížiť stavy o 35-tisíc
01 - Modified: 2025-12-05 20:52:53 - Feat.: - Title: Tisíce žiakov a študentov protestovalo proti zákonu o vojenskej službe, mnoho z nich vynechalo vyučovanie 02 - Modified: 2025-12-05 19:20:14 - Feat.: - Title: Miliardy na obranu pred Ruskom. Nórsko navyšuje rozpočet a objednáva ponorky od Thyssenkruppu 03 - Modified: 2025-12-05 13:55:40 - Feat.: - Title: Nemecký parlament schválil návrat brannej povinnosti, cieľom je výrazne posilniť armádu 04 - Modified: 2025-12-05 10:03:41 - Feat.: - Title: Nemecké stíhačky budú od soboty chrániť poľský vzdušný priestor 05 - Modified: 2025-12-05 05:45:11 - Feat.: - Title: Nemecký parlament bude hlasovať o zákonoch o vojenskej službe a dôchodkoch, kde čelí odporu časti poslancov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. december 2025 05:25