Zamestnanosť v nemeckom automobilovom sektore, ktorý zápasí s problémami, je na najnižšej úrovni za viac ako desaťročie po zrušení desiatok tisíc pracovných miest. Uviedol to vo štvrtok spolkový štatistický úrad Destatis, informuje agentúra Reuters.
Automobilový priemysel v Nemecku vrátane výrobcov súčiastok mal na konci tohoročného septembra 721 400 zamestnancov. To je najmenší počet od polovice roka 2011, keď zamestnával 718-tisíc ľudí, ukázali údaje Destatisu.
Na konci septembra 2025 mal tento sektor o 48 700 zamestnancov menej ako v predchádzajúcom roku.
To predstavuje pokles o 6,3 percenta, najväčší spomedzi významných priemyselných odvetví v Nemecku s viac ako 200-tisíc zamestnancami, uviedol štatistický úrad.
Na porovnanie, výrobný sektor v Nemecku ako celok zamestnával na konci septembra približne 5,43 milióna ľudí, o 120 300 alebo 2,2 percenta menej ako v predchádzajúcom roku.
„Dlhotrvajúca recesia v priemysle sa jasne odráža v trendoch zamestnanosti,“ povedal Cyrus de la Rubia, hlavný ekonóm Hamburg Commercial Bank.
Automobilový priemysel však zostáva druhým najväčším výrobným sektorom v Nemecku z hľadiska zamestnanosti, hneď po strojárstve, v ktorom pracuje približne 934 200 ľudí.
Nemecko ako najväčšia ekonomika Európskej únie má kľúčové postavenie v rámci európskeho automobilového priemyslu, ktorý je jedným z pilierov hospodárstva viacerých krajín regiónu.
Nemeckí výrobcovia zápasia s vysokými clami v USA, expanziou čínskych výrobcov elektromobilov a najnovšie aj s problémami s dodávkami čipov v dôsledku sporu o spoločnosť Nexperia.
Napriek tomu sa nálada v nemeckom automobilovom priemysle v októbri citeľne zlepšila podľa prieskumu ekonomického inštitútu Ifo zo začiatku tohto mesiaca.
Index podnikateľskej klímy v tomto sektore vzrástol totiž na -12,9 bodu v októbri z -21,3 bodu v septembri.

