Filosa, pod ktorého spoločnosť spadajú značky ako Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Chrysler, Jeep a Opel, vyzval Európsku komisiu, aby podporila predaj áut v Európe, ako sú napríklad hybridy, znížením priemerného veku vozidiel na európskych cestách. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Nie je čas na ďalšie odklady. Nový šéf Stellantisu vyzval Európsku úniu na podporu automobilového sektora

07.09.2025, 15:49
Autor:
TASRTASR

Veľké problémy má sektor ľahkých úžitkových vozidiel, čo je potrebné urgentne riešiť, dodal Filosa.

Nový šéf automobilky Stellantis Antonio Filosa vyzval Európsku úniu, aby bola pružnejšia v oblasti transformácie na elektrické vozidlá a ochránila tak európsky automobilový priemysel. Informovala o tom agentúra Reuters.

„Strategický dialóg je veľmi dôležitý, teraz je však nevyhnutné urgentne konať. Už nemáme čas na ďalšie odklady,“ povedal Filosa, ktorý prevzal vedenie automobilky koncom júna.

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová by sa mala 12. septembra stretnúť s predstaviteľmi automobiliek a rokovať o budúcnosti sektora. Ten v súčasnosti čelí dvojitej hrozbe - zo strany tvrdej čínskej konkurencie v oblasti elektrických vozidiel a zo strany amerických dovozných ciel.

image

Porsche bolo vyradené z akciového indexu DAX. Čoskoro sme naspäť, vraví šéf automobilky Oliver Blume

Filosa, pod ktorého spoločnosť spadajú značky ako Fiat, Alfa Romeo, Peugeot, Chrysler, Jeep a Opel, vyzval Európsku komisiu, aby podporila predaj áut v Európe, ako sú napríklad hybridy, znížením priemerného veku vozidiel na európskych cestách. V rozhovore pre denníky Il Sole 24 Ore a Les Echos uviedol, že politika, ktorá podporuje výmenu starších áut za nové a väčší výber pohonných jednotiek, výrazne ovplyvní svetovú produkciu CO2.

Veľké problémy má sektor ľahkých úžitkových vozidiel, čo je potrebné urgentne riešiť, dodal Filosa. V tejto súvislosti povedal, že pri týchto vozidlách by sa malo predĺžiť obdobie na prepočítavanie emisií CO2, a to z trojročného na päťročné obdobie.

Okrem toho sa vyjadril k otázke predaja značky Maserati, keďže Stellantis v súčasnosti prehodnocuje svoje značkové portfólio. „Chcem, aby bolo jasné, že Maserati nie je na predaj. Musíme si však určiť, ktoré produkty budeme vyvíjať a akú dlhodobú stratégiu v rámci jednej z našich najikonickejších značiek prijmeme,“ dodal Filosa.

01 - Modified: 2025-12-05 14:52:55 - Feat.: - Title: Okamih pravdy: Európa tlačí na Belgicko. Rusi sa na boji o svoje zmrazené miliardy skvele bavia 02 - Modified: 2025-12-03 23:00:00 - Feat.: - Title: USA nadovšetko. Európania doma neinvestujú, z EÚ každý rok odtekajú stovky miliárd eur 03 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky 04 - Modified: 2025-12-03 08:51:37 - Feat.: - Title: Bývalú šéfku diplomacie EÚ Mogheriniovú obvinili z podvodu 05 - Modified: 2025-12-02 17:07:23 - Feat.: - Title: Putin varuje: Rusko vojnu nechce. Ak ju chce Európa, sme pripravení bojovať, hrozí šéf Kremľa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 23:17