Kovy dôležité pre výrobu elektromobilov, napríklad kobalt, lítium a grafit, sú napriek obrovskému dopytu stále lacnejšie. Podľa správy Medzinárodnej agentúry pre energiu o surovinách krajiny ako Čína, Indonézia a Kongo výrazne zvýšili ťažbu týchto kovov, čo spôsobilo pokles cien. Ceny lítia v rokoch 2021 a 2022 stúpli osemnásobne, od roku 2023 ale klesli o viac ako 80 percent. Ceny grafitu, kobaltu a niklu sa tiež znížili.
Podľa Medzinárodnej agentúry pre energie sa na výraznom zvýšení ponuky kobaltu podieľalo Kongo, viac niklu prišlo z Indonézie a ťažba grafitu a kovov vzácnych zemín stúpla v Číne. Tieto tri krajiny tak upevnili svoju trhovú silu v ťažbe surovín. Dôležité lítium pochádza aj z rozvíjajúcich sa ťažobných krajín, ako Argentína a Zimbabwe.
Kovy pre elektromobily predstavovali doteraz hlavnú prekážku pre rozvoj celého odvetvia, pokles cien je tak považovaný za pozitívny. Avšak odborníci z Medzinárodná agentúra pre energiu varujú, že niekedy veľmi vysoká koncentrácia na trhu by mohla mať v prípade krízy pre zákazníkov značný vplyv. Tie môžu byť ďalekosiahle a môžu spôsobiť rast cien pre spotrebiteľov a znížiť konkurencieschopnosť priemyslu. Trvalý šok v dodávkach kovov pre batérie by mohol zvýšiť celosvetové priemerné ceny batérií o 40 až 50 percent.
Vlani dopyt po dôležitých energetických nerastných surovinách pokračoval v silnom raste. Dopyt po lítium sa zvýšil o takmer 30 percent a dopyt po nikle, kobalte, grafite a kovoch vzácnych zemín o šesť až osem percent. K tomuto rastu prispieva dopyt po elektromobiloch, batériových úložiskách, obnoviteľných zdrojoch energie a rozvodných sieťach. Energetický sektor sa celkovom raste dopytu po kovoch ako lítium, nikel, kobalt a grafit podieľal v posledných dvoch rokoch až 85 percentami.