Americká potravinárska spoločnosť Kraft Heinz investuje tri miliardy dolárov do modernizácie svojich tovární v Spojených štátoch. Je to jej najväčšia investícia za desať rokov, uviedla dnes agentúra Reuters. Modernejšie továrne firme pomôžu znížiť náklady a čiastočne zmierniť dopady colnej politiky, ktorú presadzuje administratíva prezidenta Donalda Trumpa.
Investícia tiež firme umožní rýchlejšie prichádzať s novými produktmi a predávať ich. Kraft Heinz je výrobcom balených potravín, k najznámejším produktom patria kečupy Heinz, makaróny či smotanový syr Philadelphia. Po celých Spojených štátoch má asi 30 závodov. Firma v apríli analytikom z Wall Street oznámila, že clá jej zvyšujú náklady a že spotrebitelia kvôli ekonomickej neistote nakupujú menej.
Navio povedal, že investície by mali firme pomôcť udržať podiel na trhu. "Ide o viac než len o zvýšenie efektivity alebo riešenie súčasných problémov okolo ciel," povedal Navio v rozhovore s agentúrou Reuters. Investícia podľa neho firme Kraft Heinz umožní dlhodobo vyrábať potraviny.
Kraft Heinz čelí v súčasnej dobe clám napríklad pri dovoze kávy. Spojené štáty v apríli zaviedli desaťpercentné clo na všetok dovážaný tovar. Dovoz z Číny, na ktorú platia vyššie clá, je zanedbateľný, uviedol hovorca podniku. Spoločnosť Kraft Heinz, ktorá tiež praží kávu a predáva ju pod značkou Maxwell House, požiadala dodávateľa, aby jej dali vedieť 60 dní vopred, že sa chystajú zvýšiť ceny.
Navio povedal, že takmer všetko, čo Kraft Heinz predáva v USA, pochádza z domácej výroby. Firma si napríklad pestuje vlastné paradajky v Kalifornii a zemiaky v Idahu. Časť toho, čo vyrába v USA, potom vyváža do Kanady.
Kraft Heinz očakáva, že investícia vytvorí asi 3500 pracovných miest v stavebníctve v mieste, kde sa nachádzajú jeho závody. Ďalších zamestnancov firma podľa Navia potrebovať nebude.