Zástupcovia európskych spoločností prevádzkujúcich železničnú nákladnú dopravu sa v liste novému nemeckému ministrovi dopravy sťažujú na stav železničnej infraštruktúry v Nemecku.
Informovala o tom agentúra Reuters, na ktorú sa odvolávajú niektoré nemecké médiá. Podľa nich sú medzi kritikmi aj zástupcovia z Česka a Slovenska.
Sťažnosť ministrovi
Sťažnosť zaslaná novému ministrovi Patrickovi Schniederovi mieri na spoločnosť DB InfraGO. Tá je súčasťou skupiny Deutsche Bahn (Nemecké dráhy, DB) a má na starosti prevádzkovanie a údržbu viac ako 33-tisíc kilometrov železničných tratí v Nemecku.
Podľa dokumentu, do ktorého agentúra Reuters nahliadla, nedokáže DB InfraGO zaistiť kvalitu a spoľahlivosť bežnú v iných európskych krajinách. "To má za následok, že železničná nákladná doprava je po nemeckej sieti stále komplexnejšia a nákladnejšia a pre zákazníkov vzniká veľká neistota," citovala agentúra z listu.
Podľa časopisu Der Spiegel a denníka Die Welt sú pod sťažnosťou podpísaný zástupcovia firiem prevádzkujúcich nákladnú dopravu po železnici z Česka, Slovenska, Rakúska, Poľska, Holandska a Talianska. Bližšie informácie k nim neuvádzajú.
Zásadná kvalita
Kvalita nemeckej železničnej siete je pritom podľa signatárov listu zásadná. "Týka sa to vojenskej mobility, produktivity priemyslu a hospodárskej únosnosti ekologickej dopravy," uviedli. Kritike okrem iného podrobili spôsob opráv niektorých železničných úsekov, pri ktorých sú tieto úseky úplne uzavreté.
"Musia byť vždy k dispozícii dostatočné a hospodársky únosné kapacity pre obchádzky," uvádza sa v liste zaslanom novému ministrovi.
Obchádzky, ktoré DB InfraGo stanovuje, teraz podľa listu často nie sú dostatočné a často na nich dochádza k problémom. Kvôli situácii v Nemecku podľa sťažovateľov hrozí, že sa nákladná doprava opäť vo zvýšenej miere presunie zo železnice na cestu.

