Logo Ford. FOTO TASR
StoryEditor

Ford čelí v Európe pochmúrnej budúcnosti, odborníci varujú pred možným zánikom

12.05.2025, 13:57
Autor:
TASRTASR

Americká automobilka Ford dlhodobo stráca podiel na trhu v Nemecku a Európe, pripomenul expert.

Americkú automobilku Ford čaká v Európe pochmúrna budúcnosť. Uviedol to v pondelok nemecký odborník Ferdinand Dudenhöffer, riaditeľ Centra automobilového výskumu so sídlom v Bochume. Inofrmuje o tom agentúra DPA.

image

Americké automobilky kritizujú obchodnú dohodu medzi USA a Britániou

„Situácia je zlá a vyhliadky sú ešte horšie. Ford je v sektore osobných áut príliš malý na to, aby mohol v Európe fungovať so ziskom, tak je to teraz a veľmi pravdepodobne to tak zostane aj v budúcnosti,“ povedal.

Ford čelí mimoriadne napätej situácii vo svojich nemeckých továrňach v Kolíne nad Rýnom, kde pracovníci zvažujú štrajk, prvý raz od založenia závodu v roku 1930, pre plány na znižovanie nákladov.

Dudenhöffer pesimisticky hodnotí pôsobenie Fordu v Európe, kde je počet jeho predaných vozidiel príliš nízky a náklady na prácu príliš vysoké.

image

Krádeže áut v roku 2025: Bezkľúčové systémy pod paľbou, ako sa môžete brániť?

Ford dlhodobo stráca podiel na trhu v Nemecku a Európe, pripomenul expert.

„Ford sa zmenšuje a zmenšuje. Teraz je v Európe taký malý, že nemá zmysel pokračovať v prevádzke pri súčasnej konštelácii,“ vyhlásil.

Európska divízia spoločnosti Ford má centrálu v Kolíne nad Rýnom, kde prevádzkuje dva závody, ktoré v súčasnosti zamestnávajú celkovo 11.500 ľudí, čo je výrazný pokles z 20.000 v roku 2018.

Podľa oficiálnych údajov tvorili modely Ford minulý rok v Nemecku len 3,5 percent nových zaregistrovaných áut v porovnaní s 5 percentami pred dvoma rokmi. Tento podiel je výrazne vyšší pri úžitkových vozidlách, ktoré sa však v Nemecku nevyrábajú.

image

Ford má skvelé SUV, ktoré je voľbou rozumu. Spája úsporu i každodennú praktickosť

Dudenhöffer vidí dve riešenia európskych problémov Fordu. Jednou z možností by bolo, keby americká materská spoločnosť predala svoj európsky automobilový biznis, aby sa „zbavila problému“, povedal.

Ďalšou možnosťou je založiť spoločný podnik s iným výrobcom automobilov, a tým dosiahnuť vyššie objemy a nižšie náklady. Týmto spôsobom sa Ford Europe „môže konečne stať konkurencieschopným,“ povedal Dudenhöffer, pričom ako jedného z možných partnerov navrhol francúzsku automobilku Renault.

01 - Modified: 2025-04-04 14:02:01 - Feat.: 1 - Title: Mnohí sa trápia, no Volkswagen na Slovensku je svetlá výnimka. Autiaky z Bratislavy našli náhradné trhy 02 - Modified: 2025-04-02 07:17:24 - Feat.: 1 - Title: Trumpove clá sa stanú realitou. Brusel chystá odvetu, no analytici varujú pred streľbou do vlastného kolena 03 - Modified: 2025-03-28 18:00:00 - Feat.: 1 - Title: Cúvne Európa pred Trumpom? Časť lídrov tlačí na dohodu, zvyšok zas na odvetu, pod ktorú sa podpíše Šefčovič 04 - Modified: 2025-03-21 11:15:13 - Feat.: 1 - Title: Obchodná vojna naberá na sile. Návod, ako zatočiť s Trumpovými clami, ukázali Kanaďania
01 - Modified: 2025-06-16 10:37:49 - Feat.: - Title: Šéf Renaultu Luca de Meo sa rozhodol odstúpiť z funkcie, prejsť má do Keringu. Akcie automobilky klesajú 02 - Modified: 2025-06-13 22:00:00 - Feat.: - Title: BMW plánuje veľkú technologickú revolúciu. Blíži sa výroba modelu, ktorý všetko zmení 03 - Modified: 2025-05-28 08:29:36 - Feat.: - Title: Novým šéfom automobilovej skupiny Stellantis sa stane Talian Antonio Filosa 04 - Modified: 2025-05-16 09:40:00 - Feat.: - Title: Legenda v novej forme: Ford Ranger dostal revolučnú techniku, poznáme slovenské ceny 05 - Modified: 2025-05-15 17:37:06 - Feat.: - Title: Maďarský premiér podpísal strategickú dohodu s čínskou automobilkou BYD, tá buduje závod v Segedíne
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. jún 2025 17:20