Audi. FOTO: Reuters
StoryEditor

Audi uzavrie na konci februára svoj závod v Bruseli s 3000 zamestnancami, nenašlo kupcu

12.12.2024, 19:19
Autor:
ČTKČTK

Závod v Bruseli má takmer 3000 zamestnancov. Vyrába sa tu iba veľké elektrické SUV Q8 e-tron - vlani ich bolo 50-tisíc.

Výrobca luxusných áut Audi, ktorý je súčasťou koncernu Volkswagen, ukončí výrobu vo svojom závode v Belgicku na budúci rok 28. februára. Automobilke sa nepodarilo nájsť žiadnu alternatívu k uzavretiu závodu.

Uviedol to dnes podľa agentúry Reuters hovorca Audi Peter D ‘hoore. Uzavretie závodu sa očakávalo, pretože hovorca v novembri uviedol, že spoločnosť nemôže nájsť kupca pre svoj bruselský závod, ktorý sa potýka s problémami.

image

Stellantis predĺži odstávku výroby v závode Mirafiori o ďalšie dva týždne. Vyhodnocuje objednávky

"Rozhodnutie uzavrieť bruselskú fabriku je bolestivé. Pre mňa osobne to bolo najťažšie rozhodnutie, aké som kedy musel vo svojej profesionálnej kariére urobiť, "uviedol člen predstavenstva Audi a šéf výroby Gerd Walker.

Belgické médiá v októbri informovali, že medzi záujemcami o bruselský závod je čínsky výrobca elektromobilov Nio. Generálny riaditeľ Nio William Li ale poprel, že by spoločnosť mala v pláne závod získať.

Závod v Bruseli má takmer 3000 zamestnancov. Vyrába sa tu iba veľké elektrické SUV Q8 e-tron - vlani ich bolo 50-tisíc.

Automobilky masívne investovali do kapacít a vývoja technológií. Ťažko ich tak zasiahl nižší dopyt po elektromobiloch, ako sa očakávalo. Audi začiatkom tohto roka varovala, že jej predaj tento rok klesne, pretože pracuje na zavádzaní nových modelov a zároveň znižuje náklady.

image

Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky

Volkswagen naposledy uzavrel svoj závod v Pensylvánii, a to v roku 1988. Začiatkom septembra však spoločnosť varovala, že by mohla uzavrieť niektoré závody hlavnej značky VW v Nemecku, pretože hľadá spôsoby, ako ušetriť ďalších niekoľko miliárd eur. V súčasnosti sa špekuluje, že by mohli byť uzavreté tri nemecké závody. Ak sa tak stane, bolo by to prvé ukončenie výroby v Nemecku v 87-ročnej histórii automobilky.

Do koncernu Volkswagen patrí aj česká automobilka Škoda Auto, ktorej sa ale na rozdiel od značky VW darí. Na konci októbra uviedla, že celosvetovo za tri štvrťroky zvýšila medziročne výrobu o 5,3 percenta na 780.500 vozidiel. Vedúci plánovania ľudských zdrojov spoločnosti Škoda Auto Štefan Lacina koncom novembra povedal, že automobilka teraz neplánuje prepúšťanie kmeňového personálu, znižovanie stavov sa má týkať iba agentúrnych pracovníkov.

01 - Modified: 2024-12-12 16:58:55 - Feat.: 1 - Title: Končí sa kultúrna pochodeň, štrajk pokračuje. Šimkovičová neplní ani vládny program, kritizujú umelci 02 - Modified: 2024-12-12 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ostrá škodovka prichádza aj na Slovensko. Poznáme cenu najvýkonnejšieho Kodiaqu v histórii 03 - Modified: 2024-12-13 08:52:08 - Feat.: 0 - Title: Zákon o kybernetickej bezpečnosti je schválený. Ako ďalej?
01 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky 02 - Modified: 2025-12-02 16:52:52 - Feat.: - Title: Šaško v Bruseli upozornil na deficit inzulínu v strednej Európe 03 - Modified: 2025-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil s dojazdom dieselu? Čínska batéria smeruje do výroby, prísť má aj k nám 04 - Modified: 2025-11-28 21:25:00 - Feat.: - Title: Hlavná európska prokurátorka píše komisii, kritizuje zmenu zákona o oznamovateľoch na Slovensku 05 - Modified: 2025-11-27 14:35:36 - Feat.: - Title: SaS tvrdí, že vie, prečo chce Fico žalovať Brusel kvôli plynu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 23:03