Audi. FOTO: Reuters
StoryEditor

Audi uzavrie na konci februára svoj závod v Bruseli s 3000 zamestnancami, nenašlo kupcu

12.12.2024, 19:19
Autor:
ČTKČTK

Závod v Bruseli má takmer 3000 zamestnancov. Vyrába sa tu iba veľké elektrické SUV Q8 e-tron - vlani ich bolo 50-tisíc.

Výrobca luxusných áut Audi, ktorý je súčasťou koncernu Volkswagen, ukončí výrobu vo svojom závode v Belgicku na budúci rok 28. februára. Automobilke sa nepodarilo nájsť žiadnu alternatívu k uzavretiu závodu.

Uviedol to dnes podľa agentúry Reuters hovorca Audi Peter D ‘hoore. Uzavretie závodu sa očakávalo, pretože hovorca v novembri uviedol, že spoločnosť nemôže nájsť kupca pre svoj bruselský závod, ktorý sa potýka s problémami.

image

Stellantis predĺži odstávku výroby v závode Mirafiori o ďalšie dva týždne. Vyhodnocuje objednávky

"Rozhodnutie uzavrieť bruselskú fabriku je bolestivé. Pre mňa osobne to bolo najťažšie rozhodnutie, aké som kedy musel vo svojej profesionálnej kariére urobiť, "uviedol člen predstavenstva Audi a šéf výroby Gerd Walker.

Belgické médiá v októbri informovali, že medzi záujemcami o bruselský závod je čínsky výrobca elektromobilov Nio. Generálny riaditeľ Nio William Li ale poprel, že by spoločnosť mala v pláne závod získať.

Závod v Bruseli má takmer 3000 zamestnancov. Vyrába sa tu iba veľké elektrické SUV Q8 e-tron - vlani ich bolo 50-tisíc.

Automobilky masívne investovali do kapacít a vývoja technológií. Ťažko ich tak zasiahl nižší dopyt po elektromobiloch, ako sa očakávalo. Audi začiatkom tohto roka varovala, že jej predaj tento rok klesne, pretože pracuje na zavádzaní nových modelov a zároveň znižuje náklady.

image

Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky

Volkswagen naposledy uzavrel svoj závod v Pensylvánii, a to v roku 1988. Začiatkom septembra však spoločnosť varovala, že by mohla uzavrieť niektoré závody hlavnej značky VW v Nemecku, pretože hľadá spôsoby, ako ušetriť ďalších niekoľko miliárd eur. V súčasnosti sa špekuluje, že by mohli byť uzavreté tri nemecké závody. Ak sa tak stane, bolo by to prvé ukončenie výroby v Nemecku v 87-ročnej histórii automobilky.

Do koncernu Volkswagen patrí aj česká automobilka Škoda Auto, ktorej sa ale na rozdiel od značky VW darí. Na konci októbra uviedla, že celosvetovo za tri štvrťroky zvýšila medziročne výrobu o 5,3 percenta na 780.500 vozidiel. Vedúci plánovania ľudských zdrojov spoločnosti Škoda Auto Štefan Lacina koncom novembra povedal, že automobilka teraz neplánuje prepúšťanie kmeňového personálu, znižovanie stavov sa má týkať iba agentúrnych pracovníkov.

01 - Modified: 2024-12-12 16:58:55 - Feat.: 1 - Title: Končí sa kultúrna pochodeň, štrajk pokračuje. Šimkovičová neplní ani vládny program, kritizujú umelci 02 - Modified: 2024-12-12 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ostrá škodovka prichádza aj na Slovensko. Poznáme cenu najvýkonnejšieho Kodiaqu v histórii 03 - Modified: 2024-12-13 08:52:08 - Feat.: 0 - Title: Zákon o kybernetickej bezpečnosti je schválený. Ako ďalej?
01 - Modified: 2025-06-16 09:05:00 - Feat.: - Title: Oživenie ikonického označenia GTi. Peugeot vracia na scénu model z úspešnej rodiny 02 - Modified: 2025-06-13 22:00:00 - Feat.: - Title: BMW plánuje veľkú technologickú revolúciu. Blíži sa výroba modelu, ktorý všetko zmení 03 - Modified: 2025-06-11 12:30:00 - Feat.: - Title: Ikonický Renault 4 sa vracia na scénu. Retro crossover už odhaľuje aj slovenské ceny 04 - Modified: 2025-06-06 22:00:00 - Feat.: - Title: Nechcené zrýchľovanie auta aj po pustení plynu? Je to zámer, nie chyba, tvrdí výrobca 05 - Modified: 2025-06-04 12:40:42 - Feat.: - Title: Brusel predstavil návrh rozpočtu na rok 2026: Kľúčové priority sú hospodárstvo, migrácia a obrana
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. jún 2025 21:20