Verejná mienka v Nemecku zostáva v otázke elektrických áut rozdelená. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Nemecko podľa prognózy nesplní svoj cieľ v oblasti elektromobilov do roku 2030

11.12.2024, 12:34
Autor:
TASRTASR

Náhle rozhodnutie vlády v Berlíne zrušiť dotácie na kúpu elektromobilov v decembri 2023 z dôvodu rozpočtových obmedzení utlmilo ich predaj.

Nemecký trh s elektromobilmi bude rásť oveľa pomalšie, ako vláda dúfala. Vyplýva to z prognózy poradenskej spoločnosti Deloitte, podľa ktorej Nemecko nesplní svoje ciele v oblasti elektromobility do roku 2030, píše agentúra DPA.

Nemecká koaličná vláda, ktorá sa nedávno rozpadla, si v roku 2021 stanovila za cieľ urobiť z Nemecka vedúci trh pre elektrickú mobilitu. Plánovala, že do roku 2030 bude po cestách v krajine jazdiť najmenej 15 miliónov plne elektrických áut bez hybridných vozidiel. Údaje Deloitte však signalizujú, že do roku 2030 bude jazdiť na nemeckých cestách len 11,2 milióna plne elektrických vozidiel, o 3,8 milióna menej, ako je cieľ.

Náhle rozhodnutie vlády v Berlíne zrušiť dotácie na kúpu elektromobilov v decembri 2023 z dôvodu rozpočtových obmedzení však utlmilo ich predaj. "Na podporu elektrickej mobility sú nevyhnutné spoľahlivé rámcové podmienky, pretože spoločnosti potrebujú istotu plánovania," povedal Harald Proff, vedúci automobilovej divízie v Deloitte.

image

Scholz preukázal podporu Fordu. Uistil, že Nemecko zostane priemyselným centrom

Odhad 11,2 milióna elektrických áut je založený na modeli, ktorý zohľadňuje premenné, ako sú ceny elektriny a benzínu, sadzby za poistenie áut a stimuly na nákup. Podľa údajov spolkového úradu pre motorovú dopravu k 1. októbru 2024 bolo v Nemecku zaregistrovaných takmer 1,6 milióna elektromobilov.

Verejná mienka v Nemecku pritom zostáva v otázke elektrických áut rozdelená. Prieskum Deloitte, na ktorom sa zúčastnilo 1000 respondentov, ukázal, že 40 percent podporuje postupné vyraďovanie nových vozidiel so spaľovacím motorom v Európskej únii do roku 2035, zatiaľ čo 36 percent je proti. Zvyšných 24 percent je v tejto otázke neutrálnych.

"Automobilky by mali viac investovať do výskumu batérií, aby znížili ceny vozidiel a zvýšili akceptáciu e-mobility," skonštatoval Proff a vyzval automobilový priemysel, aby prišiel s inováciami.

01 - Modified: 2024-12-10 10:16:27 - Feat.: 1 - Title: Načasovanie nemohlo byť horšie. Podnikatelia v Európe sú nervózni, kolaps kľúčových vlád pôsobí ako jed 02 - Modified: 2024-12-10 09:08:10 - Feat.: 1 - Title: Stellantis a čínsky CATL postavia v Španielsku továreň na batérie za štyri miliardy eur 03 - Modified: 2024-12-09 15:22:24 - Feat.: 1 - Title: Xiaomi predstaví v lete ďalšie vozidlo, bude to SUV 04 - Modified: 2024-12-09 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: Pápež dostal nové luxusné auto. Toto je prvý elektrický papamobil vychádzajúci z „Géčka“ 05 - Modified: 2024-12-09 13:18:20 - Feat.: 1 - Title: Volkswagen sa bolestne vyrovnáva s vysokými nákladmi a prechodom na elektromobily
01 - Modified: 2025-07-26 17:34:52 - Feat.: - Title: V Berlíne sa koná pochod Pride, polícia zadržala najmenej šesť ľudí 02 - Modified: 2025-07-25 16:03:44 - Feat.: - Title: Nemecko podporí rozvoj obnoviteľných zdrojov v Južnej Afrike 03 - Modified: 2025-07-25 14:34:00 - Feat.: - Title: Nemecká vláda sľubuje podporu odvetviu počítačových čipov na východe krajiny 04 - Modified: 2025-07-25 11:42:06 - Feat.: - Title: Nemecko zatiaľ Palestínu neuzná, uprednostňuje vyjednané dvojštátne riešenie 05 - Modified: 2025-07-25 09:00:00 - Feat.: - Title: Tesla padá a Musk sľubuje zázraky. Investori však na roboty zatiaľ neveria
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. júl 2025 09:45