Po zvyšujúcich sa problémoch na čínskom spotrebiteľskom trhu začali koncerny ako PepsiCo, Coca-Cola či Unilever presúvať svoju pozornosť na trh Indie. Jej ekonomika zaznamenáva najvýraznejší rast spomedzi rozvíjajúcich sa trhov a zvyšuje šance spoločností zaplátať výpadky v tržbách na čínskom trhu. Správa pochádza z agentúry Reuters.
Už za minulý rok sa podľa odhadov firmy GlobalData zvýšil kombinovaný podiel piatich svetových potravinárskych firiem a výrobcov spotrebného tovaru - PepsiCo, Coca-Cola, P&G, Unilever and Reckitt Benckiser - na indickom trhu na 20,53 percenta z podielu na úrovni 19,27 percenta v roku 2022. Naopak, v Číne podľa odhadov GlobalData podiel týchto spoločností klesol vlani na 4,30 zo 4,37 percenta.
"Čína zápasila s dlhým a náročným obdobím opatrení proti Covidu-19, nakrátko zaznamenala aj negatívny rast a následné zotavovanie bolo slabé," povedal K. Ramakrišnan zo spoločnosti pre prieskum trhu Kantar.
Ekonomika Číny vzrástla v druhom kvartáli medziročne o 4,7 percenta a zaostala za očakávaným rastom nad päť percent. Naopak, ekonomika Indie zaznamenala v poslednom kvartáli fiškálneho roka 2023/2024 (skončil sa v marci, nové údaje by mali byť zverejnené koncom augusta) rast na úrovni 7,8 percenta.
Mondeléz International oznámil za druhý štvrťrok roka 2024 vo svojej čokoládovej divízii v Indii percentuálny rast v strede jednociferného pásma. Ešte výraznejší rast oznámila Coca-Cola, ktorej rast dosiahol dvojciferné hodnoty. Darilo sa aj firme Unilever a spoločnosti PepsiCo.