Zamestnanci automobilového priemyslu. FOTO: TASR/Erika Ďurčová
StoryEditor

Zákaz spaľovacích motorov rozzúril Talianov. Vymýšľajú, ako zabrániť katastrofe

19.02.2023, 10:00
  • Rím chce využiť revízny termín v roku 2026, kedy by Európska únia mala vyhodnotiť, ako sa automobilový priemysel na zmenu pripravil.
  • Mnoho vedcov písalo Európskej komisii a Európskemu parlamentu a opakovane to objasňovalo, aby nenaleteli podvodným výpočtom, tvrdí vedec.
  • Európa nemá politiku podporujúcu priemysel, tvrdí taliansky šéf automobilky Renault Luca de Meo. Toto odvetvie tvorí 13 miliónov pracovných miest.
  • Automobilky i politici kritizujú plánovanú zmenu a varujú, že automobily po nej môžu byť pre mnohých príliš drahé. 

Talianski ministri kritizujú zákaz výroby automobilov so spaľovacími motormi s platnosťou od roku 2035, ktorý potvrdil Európsky parlament. Podľa Ríma, kde vládnu pravicové sily, ide o ideologické rozhodnutie, ktoré poškodí taliansky a európsky priemysel.

„Európsky parlament sa rozhodol zakázať spaľovacie motory a potvrdiť tak rozhodnutie Európskej komisie presadené s pomocou českej vlády v októbri minulého roka,“ píše magazín Autoweek.

Rím chce využiť revízny termín v roku 2026, kedy by Európska únia mala vyhodnotiť, ako sa automobilový priemysel na zmenu pripravil, povedal denníku La Stampa minister podnikov Adolfo Urso. O zmiernení požiadaviek hovorí aj minister zahraničia Antonio Tajani.

image

Sú e-palivá a vodík slepá ulička? Masovejšie sa uplatní iba jedno riešenie, tvrdia odborníci

Podľa šéfa talianskej diplomacie Tajaniho Taliansko navrhne, aby aj po roku 2035 automobilky mohli vyrábať desať percent vozidiel so spaľovacími motormi. „Musíme chrániť náš automobilový priemysel,“ povedal Tajani denníku Corriere della Sera.

Podľa ministra podnikov Ursa chce Taliansko využiť revízny termín v roku 2026, aby presadilo zmenu dohody. „Revízny termín v roku 2026 bude kľúčovou etapou a pre nás musí byť obratom,“ povedal Urso denníku La Stampa. Ten je súčasťou skupiny Gedi, ktorú spoluvlastní rodina Agnelliovcov, ktorí sú kľúčovými akcionármi automobilovej skupiny Stellantis. Urso dodal, že v roku 2026 bude vo funkcii „nový Európsky parlament a nová Európska komisia“. V Taliansku volebné obdobie končí v roku 2027.

Urso v rozhovore pripustil, že Taliansko je na prechod na elektromobilitu zle pripravené. Relatívne riedka je napríklad sieť dobíjacích staníc. Podiel elektromobilov na predaných nových automobiloch v roku 2022 bol tiež nízky a tvoril zhruba štyri percentá.

image

Objektívna zodpov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-16 12:59:31 - Feat.: 1 - Title: Stopke pre bežné autá hrozí stret s realitou. Doplatia na to peňaženky obyčajných ľudí 02 - Modified: 2023-01-29 14:59:45 - Feat.: 1 - Title: Veľké plány pre žilinskú Kiu. Chystajú sa zmeny vo výrobe automobilov 03 - Modified: 2023-01-26 12:22:48 - Feat.: 1 - Title: Postrach automobiliek je tu už 30 rokov. Najnovšia emisná norma pochová spaľovacie motory
01 - Modified: 2024-04-19 18:42:08 - Feat.: - Title: Medzinárodný menový fond vyzval Paríž a Rím na väčšie šetrenie, naopak Nemci by mali viac investovať 02 - Modified: 2024-04-19 15:11:08 - Feat.: - Title: Európska únia pripravuje nový balík sankcií voči Rusku. Zamerajú sa na "obchádzačov" 03 - Modified: 2024-04-19 12:54:06 - Feat.: - Title: Približne 30 osôb utrpelo zranenia pri náraze trajektu v Neapole 04 - Modified: 2024-04-19 09:55:49 - Feat.: - Title: Slovensko a Taliansko by mohli uzavrieť dohodu o policajnej spolupráci 05 - Modified: 2024-04-18 20:59:48 - Feat.: - Title: Partnerstvo Microsoftu s OpenAI môže čeliť protimonopolnej kontrole Európskej únie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 13:43