Aj vlani vyslali na oblohu najviac komerčných lietadiel veční rivali. Airbus a Boeing ovládajú tento trh dlhé roky do takej miery, že sa začalo hovoriť o duopole. Jeden z najväčších konkurenčných bojov má však v ostatných rokoch nového víťaza. Kým v predchádzajúcej dekáde dominovala najmä americká skupina, v roku 2019 zaznamenala razantný pád. A odvtedy svojho soka z Francúzska nedokázala prekonať.
To, že naďalej zaostáva, potvrdzujú takisto minuloročné čísla. Nadnárodná európska firma síce svoj cieľ 700 dodávok nesplnila, napriek tomu sa medziročne zlepšila o osem percent, keď dodala 661 lietadiel. Medzitým Boeing medzeru úplne nezalepil, avšak dosiahol strmý 41-percentný rast. Na „runway“ vystrojili 480 kusov.
Zaspať na vavrínoch však nemôžu. Vzadu číha štátom vlastnený čínsky výrobca Comac, ktorý si naposledy vytvoril osobný rekord v počte zásielok – doručil 34 kusov. Krídla mu dáva politické napätie medzi Spojenými štátmi a Čínou, pre ktoré sa ázijská mocnosť sústreďuje na domácu výrobu a usiluje sa byť na nebi sebestačná.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
Zostáva vám 80% na dočítanie.