Pod ťarchou všeobecného rastu cien sa mnohé domácnosti preorientovali na úsporný režim. Výsledkom je, že predajcovia privátnych značiek preberajú čoraz väčšiu časť ich výdavkov na potraviny a drogériu. „Podľa dostupných údajov si už minulý rok ukrojili približne štvrtinu z rozpočtu domácností. Možno očakávať, že tento podiel sa v tomto roku ešte zvýši,“ hovorí Pavel Rochowanski, partner spoločnosti KPMG.
Každý s inou stratégiou
V súčasnosti každý z veľkých domácich maloobchodníkov ponúka svoje vlastné značky, líši sa len rozsah ich používania. Čaro privátnych značiek už objavili aj veľké potravinárske e-shopy, ako sú Rohlik alebo Košík.
„Väčšina obchodných reťazcov má vo svojej ponuke privátne značky a rozširuje svoje portfólio, často o rôzne špecializované rady. Niektorí maloobchodníci na nich postavili svoju stratégiu,“ potvrdzuje Tomáš Drtina, riaditeľ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-29 20:00:40 - Feat.: - Title: Biedronka sa na Slovensku len tak nestane „domácim hrdinom“. Najprv musí získať náskok pred malými hráčmi
02 - Modified: 2025-05-16 09:54:22 - Feat.: - Title: Nový konkurent pre dm drogérie? Prichádza k nám značka z Nemecka, prvá pobočka bude mimo Bratislavy
03 - Modified: 2025-05-09 13:00:05 - Feat.: - Title: Čo budeme nakupovať v roku 2050 v supermarketoch? Tieto potraviny z našich domácností zmiznú, tieto zažijú boom
04 - Modified: 2025-05-07 07:17:52 - Feat.: - Title: Tržby maloobchodu boli v marci opäť nižšie ako pred rokom. Na výsledku sa najviac podieľali supermarkety
05 - Modified: 2025-04-17 08:09:24 - Feat.: - Title: Nakupovanie potravín nemusí byť frustrujúce (a drahé): 5 tipov, ako to robiť efektívnejšie