Jen-tchien International Container Terminal je štvrtým najväčším prístavom na svete. Na konci mája miestna administratíva kvôli vysokému počtu ochorení prístavných robotníkov covidom vyhlásila karanténu.
Tá postihla významnú časť obrieho logistického centra. Nemecké médiá hovoria rovno o "väčšine kapacít". Prevádzka prístavu bola obnovená až cez víkend. "Vplyvy budú väčšie než nedávne zablokovanie Suezského prieplavu," zhrnula pre Lidovky.cz závery aktuálnej analýzy Petra Štěpánová z poradenskej spoločnosti Dun & Bradstreet.
Experti spomínanej spoločnosti opierajú svoj záver o skutočnosť, že zatiaľ čo Suez bol nepreplavný šesť dní, obrovský dopravný uzol v južnej Číne bol postihnutý skoro mesiac, a hovorí o dominovom efekte pre dodávateľské reťazce.
Už dnes sa podľa informácií Dun & Bradstreet všade vytvárajú obrovské zápchy lodí aj ďalšej dopravnej techniky. "Je to logistická katastrofa. Uzávera prístavu v južnej Číne má a bude mať výrazne väčší vplyv ako onen incident v Suezkom prieplave," pridáva sa tiež David Smrkovský, konateľ porad...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.