Napriek obchodným vojnám a politickým turbulenciám trh s osobným luxusným tovarom rástol globálne na úrovni štyroch percent a dosiahol 281 miliárd eur. Celkový trh luxusných tovarov a služieb očakáva ročné výsledky v hodnote až 1,3 bilióna eur. V tretej dekáde však čaká producentov luxusu dramatická zmena.
Predaj topánok a luxusných šperkov rástol kontinuálne až deväť percent, nasleduje kožený tovar (štyri percentá) a kozmetika (tri percentá), predaj hodiniek sa prepadol v roku 2019 o dve percentá.
Najväčší podiel na rastúcich číslach má čínsky trh vzhľadom na jeho veľkosť a dvojciferný medziročný rast (26 percent). Dominantnými trhmi však pre luxusný tovar aj napriek pomalšiemu rastu stále zostávajú Spojené štáty (84 miliárd eur) a Európa (88 miliárd eur).
"V roku 2020 sa práve na týchto trhoch predpovedá budúcnosť šperkom a doplnkom, ako sú kabelky a iný kožený tovar. Oba segmenty sú veľmi citlivé na kvalitu produktov a pôvod zdrojov," zdôrazňuje Ryšavý.
Významný podiel na trhu diamantových šperkov tvorili dizajnérske kúsky známych značiek. Hodnota drahokamov a kvalita spracovania zvyšujú investičný potenciál kupovaného šperku.
Tento pozitívny trend odzrkadľujú rastúce predaje klenotníckych spoločností. Najväčší svetový predajca diamantových šperkov Signet Group zaznamenala v treťom štvrťroku 2019 nárast predaja o 2,1 percenta. Spoločnosť Tiffany & Co. reportuje rast predaja až o sedem percent v ázijských krajinách a štyri percentá v USA.
Podľa Ryšavého po najväčšej kúpe v histórii luxusu, keď koncern LVMH prebral spoločnosť Tiffany, sa trend fúzii a spájania dá očakávať aj roku 2020. Značkám to umožní ponúkať zákazníkom produkty v rôznych segmentoch alebo na základe dátovej analytiky personalizovať produkty.