S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditor

Firmy začínajú farbiť výživové údaje potravín

23.08.2019, 00:00
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.

Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.

Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-12 13:32:00 - Feat.: - Title: Nová drogéria z Nemecka dnes zakotvila na Považí. Jej šéf pre HN uviedol, kde otvorí ďalšie predajne 02 - Modified: 2025-06-03 07:42:12 - Feat.: - Title: Najkritickejší je prvý mesiac. Ak ľudia odídu, odídu od šéfa, nie zo zamestnania, hovorí šéf HR známej firmy 03 - Modified: 2025-05-31 10:20:57 - Feat.: - Title: Firmám môžu budúceho roku vzniknúť nové povinnosti v odmeňovaní ľudí, upozorňujú odborníci 04 - Modified: 2025-05-29 20:00:40 - Feat.: - Title: Biedronka sa na Slovensku len tak nestane „domácim hrdinom“. Najprv musí získať náskok pred malými hráčmi 05 - Modified: 2025-05-27 09:09:42 - Feat.: - Title: Pellegrini vyzýva na vytvorenie motivujúceho daňového prostredia pre firmy, chce zamedziť odlivu do zahraničia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. jún 2025 04:57