S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditorFirmy začínajú farbiť výživové údaje potravín
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.
Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.
Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-12 13:32:00 - Feat.: - Title: Nová drogéria z Nemecka dnes zakotvila na Považí. Jej šéf pre HN uviedol, kde otvorí ďalšie predajne
02 - Modified: 2025-06-03 07:42:12 - Feat.: - Title: Najkritickejší je prvý mesiac. Ak ľudia odídu, odídu od šéfa, nie zo zamestnania, hovorí šéf HR známej firmy
03 - Modified: 2025-05-31 10:20:57 - Feat.: - Title: Firmám môžu budúceho roku vzniknúť nové povinnosti v odmeňovaní ľudí, upozorňujú odborníci
04 - Modified: 2025-05-29 20:00:40 - Feat.: - Title: Biedronka sa na Slovensku len tak nestane „domácim hrdinom“. Najprv musí získať náskok pred malými hráčmi
05 - Modified: 2025-05-27 09:09:42 - Feat.: - Title: Pellegrini vyzýva na vytvorenie motivujúceho daňového prostredia pre firmy, chce zamedziť odlivu do zahraničia