Nemecká letecká spoločnosť Lufthansa žaluje jedného zo svojich pasažierov. Nepáči sa jej, že cestujúci v snahe získať lacnejšiu tarifu, neabsolvoval celú trasu, za ktorú si zaplatil. Tento spôsob, ktorý bežne používajú pasažieri v civilnej preprave, rieši súd.
Napríklad, ak cestujúci letí z New Yorku do San Franciska, mohol by si rezervovať lacnejšiu cestu z New Yorku k jazeru Tahoe s prestupom v San Franciscu a vystúpiť tam a posledná časť letu nevyužiť.
Spiatočného letu z Frankfurtu do Osla sa nezúčastnil. Namiesto toho si rezervoval ďalšie letenku spoločnosti Lufthansa z Frankfurtu do Berlína. Na svojom serveri o tom napísala televízna stanica CNN.
Lufthansa to vyhodnotila ako porušenie svojich zmluvných podmienok a chce po ňom náhradu vo výške 2112 eur. Berlínsky okresný súd žalobu v decembri odmietol riešiť, ale hovorca spoločnosti Lufthansa potvrdil CNN, že spoločnosť už podala odvolanie proti rozhodnutiu.
Podľa Európskeho spotrebiteľského centra pre Českú republiku sa týmto letecká spoločnosť snaží brániť obchádzaniu tarifných podmienok, keď je s ohľadom na trhové podmienky let s prestupom z Osla lacnejší ako priamy let z Frankfurtu.
"Prípadné súdne rozhodnutie môže byť do budúcnosti významné, avšak ide len o okrajový problém, ktorý sa priemerného spotrebiteľa takmer netýka a my sa v praxi s týmito problémami stretávame minimálne," povedal tlačový hovorca Európskeho spotrebiteľského centra ČR Ondřej Tichota.
V roku 2014 letecká spoločnosť United Airlines a agregátor zliav Orbitz podali žalobu proti 22 ročnému Aktarerovi Zamanovi, ktorý založil webovú stránku Skiplagged.com.
Tá pomáha cestujúcim nájsť lacnejšie lety práve pomocou stratégie "skryté mesto". Okresný súd v Illinois ale záležitosť odmietol riešiť. Sudca vyhlásil, že súd nie je právoplatný kvôli tomu, že Zaman nežil v tomto meste.