Do pár rokov zmizne z obchodných pultov niektorých veľkých odevných značiek oblečenie z mohéru. Zákaz na výrobky z textilného vlákna získavaného zo srsti angorských kôz vydávajú spoločnosti ako H&M, Zara či Topshop. Rozhodnutie oznámili značky po tom, čo nezisková organizácie bojujúce za práva zvierat PETA zverejnila video z Južnej Afriky dokazujúce týranie.
Vystrašené kozy dvíhajú zamestnanci na videu za jednu končatinu či chvost. Na záberoch sú aj mŕtve zvieratá ležiace na zemi, ktoré podľa organizácie zomreli smädom či podľahli zraneniam.
"Dodávateľský reťazec s mohérom je náročný na kontrolu - dôveryhodnosť sa nedá zaručiť. Preto sme sa rozhodli zakázať výrobky z mohéru a stiahnuť ich z nášho sortimentu do roku 2020," citoval server The Washington post hovorca skupiny H&M Group Helenu Johanssonovou. Rovnaký cieľ ohlásila aj firma Inditex, materská spoločnosť značky Zara, Bershka, Pull and Bear či Stradivarius. Ku spoločnostiam sa pripojili aj iné reťazce.
Pravá kožušina je out
Podobná situácia sa udiala už pred piatimi rokmi, kedy PETA zverejnila videozáznam z čínskej továrne, kde zamestnanci sťahovali angorským králikom kožu zaživa. Vtedy Zara, Gap, či H&M sľúbili, že angorské králičie kožušinu prestanú predávať.
Značka Gucci minulý rok zakázala predaj akéhokoľvek oblečenia zo zvieracej kožušiny. Pridala sa tak k iným spoločnostiam, ako Armani, Versace či Michael Kors.
Podľa analytikov je mohérska reakcia ďalším dôkazom toho, že spotrebitelia aj značky kladú väčší dôraz na pôvod výrobkov a etickú stránku ich výroby. Niektoré firmy sa tak zákazníkom snažia presne ukázať, odkiaľ predávané veci pochádzajú a ako boli spracované.