Niektoré pivovary na Slovensku plánujú zvýšiť ceny piva. Jedným z dôvodov je nárast vstupných nákladov.
Spoločnosť plošne nezvyšovala ceny od januára 2013. "V posledných rokoch sme zachovali ceny nášho piva a ciderov aj napriek neustále rastúcim nákladom. Za posledné obdobie však obalové materiály, najmä plechovky, zdraželi až o 27 percent a komodity ako pivovarnícky slad o 6 percent, ovocné šťavy ako dôležitá ingrediencia našich ciderov až o 70 percent.
Podľa vyjadrenia spoločnosti Pivovary Topvar ceny jednotlivých značiek produktov upravujú postupne, nie plošne. Zvyšovanie cien piva v rámci portfólia spoločnosti sa týka len troch značiek. Od 1. januára 2018 pristupuje spoločnosť k úprave cien piva Veľkopopovický Kozel 10 baleného v plechovkách a pív Veľkopopovický Kozel 11, Radegast a Topvar určeného do prevádzok.
Cena piva Veľkopopovický Kozel 10, baleného v plechovkách sa naposledy upravovala v roku 2013, no nešlo o zdražovanie, naopak o zlacnenie. Súčasná úprava ceny sa tak vracia na jej úroveň z roku 2011 a 2012. Samotná výsledná cena bude na uvážení každého predajcu.
"Jedným z dôvodov zdraženia piva Veľkopopovický Kozel 10, baleného v plechovkách, je výrazný nárast nákladov spojených s balením piva práve do plechoviek. Ceny produktov určených do prevádzok sa upravujú priebežne, na základe vývoja na pivnom trhu," uviedol pre TASR Ján Chudík, špecialista firemnej komunikácie, Pivovary Topvar.