StoryEditorNové české aj poľské diaľnice sa blížia k Slovensku. My zaostávame, riešime len privádzač
V priebehu týždňa dobehli tendre, ktoré majú uľahčiť dopravu severne od Žiliny. Diaľničné riešenie tu rozuzlí štúdia, na ktorej dodanie dostala česká firma rok.
Kysucké Nové Mesto si svoj denný režim musí prispôsobovať nakládkam a vykládkam v priemyselnom parku. Spojenie na miestnu jednotku, ktorou kamióny ďalej pokračujú zväčša na smer Žilina alebo do Česka či Poľska, vedie totiž priamo cez ulice mesta.
Lokálny problém by mal vyriešiť privádzač na budúcu diaľnicu D3, ktorý bol z projektu rýchlocesty vyňatý a prednostne súťažený. Nateraz je známy úspešný uchádzač, ktorý za odľahčenie okresného mesta ponúkol 13,7 milióna eur. Je ním firma Metrostav, ktorá stavala napríklad aj privádzač z D1 do Žiliny.
Najnižšiu ponuku dala aj v tendri pri neďalekom zelenom moste vo Svrčinovci, ktorý však bol zrušený. Prípojka sa však ešte dlhší čas na žiadnu diaľnicu nenaviaže.
Zatiaľ bude riešiť prepojenie cesty prvej triedy, ces...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-19 11:50:44 - Feat.: - Title: Diaľničiari musia opäť vyhodnotiť tender na prvý z troch chýbajúcich úsekov D3, rozhodol ÚVO
02 - Modified: 2025-05-16 08:44:48 - Feat.: - Title: Slovensko je bližšie k dokončeniu kľúčovej diaľnice D3, potvrdil minister Ráž
03 - Modified: 2025-05-16 10:06:03 - Feat.: - Title: Vodičov na našich diaľniciach čaká novinka, týka sa prednosti v jazde
04 - Modified: 2025-04-06 09:58:44 - Feat.: - Title: Nové úseky diaľnic a rýchlostných ciest odbremenili obce od kamiónov, informujú diaľničiari
05 - Modified: 2025-04-04 13:56:43 - Feat.: - Title: Za každý jeden kilometer 35 miliónov eur. Jednu z najdrahších diaľnic na Slovensku má stavať Váhostav