Minister financií Ivan Mikloš priznal, že z bratislavského letiska nikdy nebude medzinárodné, ale iba lokálne letisko. Priznal teda presne to, čo Smer-SD tvrdil pred predajom našich letísk Rakúšanom. Varovanie strany, že z bratislavského letiska sa stane druhotriedny dopravný uzol zameraný na lacné lety do okolia a na prepravu nákladov, bolo zhodné aj s názormi drvivej väčšiny odborníkov. Ukazuje sa, že to vedela aj Dzurindova vláda.
Mikloš hovorí o vraj podobných dvojičkách letísk v Nemecku a vo Veľkej Británii. Tam však ide o vlastníka v tom istom štáte, ktorý má, pochopiteľne, záujem o rozvoj svojho mesta a regiónu. Aký záujem však môže mať mesto Viedeň a územný celok Dolné Rakúsko (noví vlastníci bratislavského letiska) o rozvoj bratislavského regiónu či Slovenska? Mikloš pravdepodobne nevie, že prakticky vo všetkých letiskách v Európe majú rozhodujúce podiely hlavné mestá, regióny alebo priamo štát, čím vedia pozitívne ovplyvniť rozvoj a výnosy letísk pri zachovaní plnohodnotnej leteckej dopravy a takisto z nich majú značné príjmy do svojich rozpočtov (napr. Frankfurt má na voľný predaj len 29,4 percenta akcií). A Smer-SD zatiaľ nemá informácie o takom prípade, aby sa profitov zo svojho letiska nejaké mesto vzdalo v prospech susedného štátu.
Autor je tieňový minister dopravy a poslanec NR SR za Smer-SD

