StoryEditor

Tempo nakupovania ovplyvní hudba

04.08.2016, 00:00
Zákazník si neuvedomuje, čo s ním robia sluch a čuch, píše Jakub Berčík zo Slovenskej poľnohospodárskej univerzity.

Aj keď si to možno neuvedomujeme, či sa nám to páči alebo nie, každý z nás dennodenne prichádza do kontaktu s marketingovými aktivitami v rôznych životných situáciách na mnohých miestach.

Všetky funkcie, ktoré marketing plní, vyúsťujú do tej najpodstatnejšej. A tou je zabezpečenie dostatočne širokej ponuky a predaja výrobkov a služieb, čo v konečnom dôsledku prináša firmám zisk. Čo predchádza nášmu spotrebiteľskému správaniu a rozhodovaniu, priamo pri nákupe príliš často nehodnotíme. Jednoducho nakúpime, čo potrebujeme (niekedy aj to, čo nepotrebujeme), prídeme k pokladnici, zaplatíme a spokojne odchádzame. Vôbec si neuvedomujeme, koľko externých faktorov nás spotrebiteľov vedome alebo nevedome ovplyvní, kým prejdeme celou predajňou až k pokladnici.

Vnímavá slepota
Faktom je, že marketing sa už od samého počiatku orientuje na pamäť, emócie a vytváranie rôznych asociácií. Všade prítomná reklama a vizuálna presýtenosť na jednej strane a túžba po objavovaní nových vecí, zážitkoch a inováciách na druhej strane spôsobili, že sa stávame voči tradičným marketingovým aktivitám čoraz viac imúnni, a teda ich registrujeme v stave „vnímavej slepoty“.

Čo to pre nás kupujúcich znamená? Aj keď si myslíme, že sa vieme vyhnúť množstvu rušivých informácií prichádzajúcich z každej strany, nepomôžeme si, pretože tieto impulzy či podnety vnímame podvedome, a tým sa hlboko uchovávajú v našom mozgu. To spôsobuje, že dnes už nepotrebujeme značku produktu vidieť, ale vieme ju identifikovať aj na základe čuchu, sluchu, alebo dokonca na základe príbehu, ktorý sa nám s danou značkou spája.
Rovnako, ak si kúpime napríklad auto v nadštandardnej výbave, po ktorom sme dlho túžili...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-07 16:00:00 - Feat.: - Title: Eurovízia v tieni vojny. Usporiadateľské mesto Malmö sa opevňuje kvôli izraelskej speváčke 02 - Modified: 2024-05-06 12:52:34 - Feat.: - Title: Sme použiť nástroje na ochranu ekonomiky pred praktikami Číny, vyhlásila von der Leyenová v Paríži 03 - Modified: 2024-05-06 11:45:02 - Feat.: - Title: Britney opäť plní bulvárne plátky. Po hádke s partnerom zasahovala ambulancia 04 - Modified: 2024-05-06 22:00:00 - Feat.: - Title: Bezostyšné návraty ukazujú, že sme vo veku drzosti 05 - Modified: 2024-05-04 19:53:29 - Feat.: - Title: Prirovnávajú ju k ABBE. Oslavná pesnička na Kima je hitom TikToku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. máj 2024 21:23