Marc Lore je biznismen, ktorý v súčasnosti rozbieha startup. Jeho internetový obchod Jet má jasný cieľ. Ponúkať nižšie ceny ako najväčší webový predajca Amanzon. Upozornil na to portál The Verge.
Zakladateľ obchodu už na svojom účte niekoľko úspešných eshopov. Založil Diapers.com a Soap.com, z ktorých sa stali lídri vo svojom odvetví. Potom ale prišiel problém, keď sa Amazon rozhodol spustiť cenovú vojnu. Predával tovar tak, že strácal na každom predanom balení plienok.
Prehra bola preňho bolestivá, no veľmi rýchlo vymyslel nový biznis. "Plánom Jetu je zamerať sa na ceny. Zákazníci zaplatia ročne 50 dolárov za členstvo," popisuje. Za tieto peniaze spoločnosť zaručuje ušetrených 200 dolárov za rovnaké obdobie.
A práve ušetrené peniaze majú byť najväčším lákadlom Američana. Či už formou špeciálnej vernostnej karty, alebo zliav, ktoré bude ponúkať vďaka tomu, že nebude mať z predaja zisk. Ten má prameniť iba z pravidelných platieb.
Celý systém má však jeden háčiť. Aby mohol poraziť Amazon, musí mať v ponuke obrovské množstvo tovaru. Preto Lore hneď na začiatku pracuje s 220 miliónmi dolárov ešte predtým ako sa bude jeho obchod dostupný verejnosti.
Takéto množstvo peňazí vyvolalo okolo služby veľkú diskusiu a hovorí sa aj o novej technologickej bubline. Zakladateľ však nesúhlasí. "Obchody ponúkajú ľuďom stále nové služby vo vyššej kvalite. To si však môžu dovoliť iba ľudia s vysokými príjmami," vysvetľuje.