Facebook ponúkol za nákup Snapchatu viac ako 3 miliardy dolárov. Riaditeľ iba dva roky starej mobilné služby pre zdieľanie fotografií ale verí, že hodnota jeho podniku ďalej porastie.
Na svojich stránkach o tom informuje na základe zdrojov zoznámených s vyjednávaním denník The Wall Street Journal (WSJ).
Služba pre rýchle zdieľanie fotografií cez mobilné telefóny. Jej princíp je jednoduchý. Každý sa chce podeliť o svoje fotografie s priateľmi, tie ale po nahraní na internet tam zostanú navždy. Teda ak ich používateľ sám nezmaže, na čo samozrejme užívatelia často zabúdajú.
Snapchat prišiel s novinkou, a tou je práve automatické zmazanie fotografií po dobe nastavenej samotným užívateľom. Jednoduchý princíp, ktorý si obľúbili stovky miliónov ľudí.
Ponuka prišla v čase, keď sa o Snapchat začínalo zaujímať mnoho investorov a potenciálnych kupcov. Je tak tiež možné, že za týmto "únikom" informácií stojí sám Snapchat, aby ešte navýšil hodnotu spoločnosti v očiach investorov.
Šéf Snapchatu verí, že hodnota služby rýchlo porastie
Až dvadsaťtriročný spoluzakladateľ a riaditeľ Snapchatu Evan Spiegel ale zatiaľ o žiadnu investíciu nemá záujem, aspoň podľa zdrojov WSJ. S rokovaniami vraj chce počkať až minimálne na začiatok budúceho roka, pretože verí, že jeho rýchlo rastúca služba bude ďalej navšovat svoje trhové ocenenie.
Hovorca Snapchatu sa ale k týmto informáciám odmietol vyjadriť. Rovnako tak hovorca Facebooku pre americký server Mashable oznámil, že jeho "spoločnosť nekomentuje fámy a špekulácie".
Podľa WSJ Facebook už na začiatku októbra Snapchatu ponúkal cez jednu miliardu dolárov, nedávno sa mu ale ozval znova s vylepšenou ponukou presahujúcou 3 miliardy dolárov. To by pre Facebook bol historicky najväčší obchod. Tým stále je akvizícia ďalšej služby na zdieľanie fotiek Instagram, za ktorú na jar 2012 dal 1 miliardu dolárov.
Foto: Riaditeľ a spoluzakladateľ Snapchatu Even Spiegel (23 rokov)
Zdroj: Yahoo
V septembri potom Snapchat novinárom oznámil, že rast jeho služby sa od júna takmer zdvojnásobil. V júni cez ňu používatelia denne posielali v priemere 200 miliónov správ, v septembri to už bolo 350 miliónov.
Ak sa informácie WSJ potvrdia, pôjde o odmietnutie najvyššej ponuky, ktorú kedy takto mladá technologická firma dostala. Či sa stávka riaditeľa Snapchatu Even Spiegela na ďalší rast hodnoty jeho firmy potvrdí, ukáže až čas. Rozhodne k tomu ale má dobre nakročené.