Očakával som, že z transakčnej dane zaplatíme viac, hovorí manažér značiek Sinsay, Reserved či Mohito Patrik Čanecký. FOTO: archív Patrika Čaneckého
StoryEditor

Šéf veľkej módnej siete pre HN: Trúfalosť zlodejov je veľká. Niekedy z obchodu zmiznú celé produktové rady

24.11.2025, 00:00

V rozhovore so šéfom spoločnosti LPP Slovakia Patrikom Čaneckým sa dozviete:

  • čomu pripisuje úspech značky Sinsay
  • prečo s ňou mieria aj do regiónov
  • expanzné plány ostatných značiek spoločnosti
  • čo si sľubuje od avizovanej zmeny Trestného zákona v súvislosti s krádežami v obchodoch
  • prečo transakčná daň nesplnila jeho očakávania

Spoločnosť LPP Slovakia s predajňami Sinsay prekresľuje módnu mapu Slovenska. Do dvoch rokov by u nás malo byť viac ako 150 pobočiek značky tohto medzinárodného hráča z Poľska. „Našli sme dieru na trhu,“ hodnotí šéf domácej vetvy Patrik Čanecký. 

Rozširovanie siete však nie je jediné, čo spoločnosť tento rok zamestnávalo. Konsolidačné opatrenia, zvýšený počet krádeží ako výsledok zmeny Trestného zákona či rastúca konkurencia v podobe lacných zahraničných e-shopov. Aj tomuto v poslednom období čelili maloobchodníci v segmente oblečenia.

image

Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen potvrdil zisk obrovského SUV. Útočiť má na Čínu aj USA

Eseročke LPP Slovakia, ktorá okrem Sinsay zastrešuje aj Reserved, Mohito, House a Cropp, sa však u nás darí. Vlani v porovnaní s rokom 2023 svoj zisk viac ako zdvojnásobila. Pri tržbách vo výške 170 miliónov eur skončila v pluse takmer šesť miliónov.

Budúci hospodársky výsledok však bude možno menej pozitívny, hovorí Čanecký v rozhovore pre HN, v ktorom ďalej vysvetľuje napríklad aj to, akou optimalizáciou procesov reagovali na zavedenie transakčnej dane.

Viaceré globálne reťazce optimalizujú svoje portfólio. H&M oznámilo zatváranie stoviek obchodov. Sieť Inditex, pod ktorú spadajú značky Zara, Stradivarius, Massimo Dutti či Bershka, už zatvorila prevádzky v Španielsku či na Ukrajine. Naopak, vy ste oznámili veľkú expanziu v Česku aj na Slovensku. Čomu to pripisujete?

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 92% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-11 16:31:36 - Feat.: 1 - Title: Maloobchodníkom dochádza trpezlivosť, pre rastúce krádeže poslali výzvu Šutajovi Eštokovi aj Suskovi 02 - Modified: 2025-11-06 18:31:53 - Feat.: 1 - Title: Ceny potravín za päť rokov stúpli o polovicu a bude ešte horšie. Maloobchodníci: Zdražovanie už tlmiť nemôžeme 03 - Modified: 2025-07-29 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Známa značka so spodnou bielizňou aj fitnes 24/7. Aké prevádzky pripravujú bratislavské centrá? (anketa)
01 - Modified: 2025-11-28 08:43:57 - Feat.: - Title: Nay či Allegro už teraz hlásia lepší Black Friday než vlani. A to majú najsilnejšie dni ešte len pred sebou 02 - Modified: 2025-11-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Po veľkých ambíciách prišiel útlm. Poľská Biedronka má po ôsmich mesiacoch stále iba deväť predajní 03 - Modified: 2025-11-14 12:11:23 - Feat.: - Title: Olivový olej kupujeme za výrazne menej. Čo je za zmenou ceny? 04 - Modified: 2025-11-06 18:31:53 - Feat.: - Title: Ceny potravín za päť rokov stúpli o polovicu a bude ešte horšie. Maloobchodníci: Zdražovanie už tlmiť nemôžeme 05 - Modified: 2025-10-31 15:44:40 - Feat.: - Title: Šéf XXXLutz pre HN: Slováci majú radi značkový sortiment. Na Západe už však majú éru nákupu luxusu za sebou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. december 2025 10:39