Ministerstvo pod vedením Jozefa Ráža by malo v budúcom roku pre konsolidáciu ušetriť 58 miliónov eur. Celkovo sa ujde na dopravu oproti roku 2025 až o 127 miliónov eur menej.
V rámci ozdravovania štátnej kasy sa znížia aj výdavky na správu a údržbu ciest prvej triedy. O tom, aké dosahy budú mať tieto opatrenia na činnosť Slovenskej správy ciest, ale aj o budúcich obchvatoch či oprave schátraných mostov sa HN rozprávali s jej riaditeľom Norbertom Polievkom.
Parlament v utorok schválil rozpočet na budúci rok. Asi ste sa veľmi nepotešili, keďže na opravu a údržbu ciest počíta s 91 miliónmi eur. Je to o 15 miliónov menej, ako to bolo v tomto roku. Bude to stačiť?
Bude to musieť stačiť. Ako rozpočtová organizácia si nedokážeme zarobiť sami na seba. Disponujeme iba s finančnými prostriedkami, ktoré sú nám pridelené. Budeme sa musieť dôslednejšie pozerať na priority a zvažovať, ktoré aktivity budeme vykonávať, aby sme sa do tohto finančného rámca zmestili.
Budeme denne klopať na dvere a verím, že tak ako aj doteraz, vždy nájdeme podporu ministerstva a určitú pomoc aj v budúcom roku.
Na čom by sa to mohlo premietnuť? Môže sa stať, že sa stav ciest bude zhoršovať a budú sa menej opravovať? Prípadne na čom môžete šetriť?
Zostáva vám 93% na dočítanie.

