Na snímke minister dopravy Jozef Ráž. FOTO: TASR/J. Krošlák
StoryEditor

Obchvaty Pezinka a Modry majú byť strategickou investíciou, výstavba sa má začať v roku 2026

07.08.2025, 15:26
Autor:
TASRTASR

Cieľom je odľahčiť preťaženú cestu II/502 a znížiť hluk aj emisie v regióne Malokarpatska.

Obchvaty Pezinka a Modry, ktoré sú časťou plánovaného obchvatu obcí Malokarpatska, by mali získať status strategickej investície. Návrh vo štvrtok zaradilo Ministerstvo dopravy do medzirezortného pripomienkového konania (MPK).

Obchvaty oboch miest majú odkloniť tranzitnú dopravu z nadmerne zaťaženej cesty II/502, a tým nielen znížiť dopravné zaťaženie a zlepšiť plynulosť premávky, ale aj výrazne znížiť hluk a emisie.

„Cesta II/502 v tomto území tvorí jednu z najvyťaženejších radiál smerujúcich z, respektíve do Bratislavy,“ upozornilo ministerstvo dopravy poukazujúc na to, že podľa údajov z roku 2022 tadiaľ prechádzalo 12-tisíc až 17-tisíc vozidiel denne.

image

Zistenie HN: O linku Bratislava – Košice sa uchádzajú dve aerolínie

„Plánované investičné výdavky predstavujú 194 924 043 eur s DPH, pričom financovanie má byť viaczdrojové, prostredníctvom úveru Európskej investičnej banky, z prostriedkov Programu Slovensko 2021 - 2027 a z vlastných zdrojov Bratislavského samosprávneho kraja,“ priblížil rezort.

Obchvat Modry sa podľa návrhu má začať robiť v októbri 2026, obchvat Pezinka v januári 2028. „Doba výstavby každého úseku je odhadovaná na 24 mesiacov,“ informoval rezort dopravy.

Plánovaný trojkilometrový obchvat Modry sa začína východne od mesta pri okružnej križovatke ciest III/1046 a II/502, končí sa v okružnej križovatke pri Trnavskej ulici. Úsek má mať dva jazdné pruhy.

Vyše 7,3 kilometra dlhý obchvat Pezinka má mať štyri jazdné pruhy, začínať sa má severne od mesta Svätý Jur v miestnej časti Brestové, koniec obchvatu je naplánovaný v križovatke Pezinok-sever v tesnej blízkosti hlavnej železničnej trate Bratislava - Trnava.

V prípade oboch navrhovaných úsekov navrhujú maximálnu povolenú rýchlosť 90 kilometrov za hodinu.

01 - Modified: 2025-07-31 07:48:38 - Feat.: 1 - Title: Cestári chcú začať s výstavbou obchvatu Prievidze v nasledujúcom období 02 - Modified: 2025-08-01 10:30:12 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: O linku Bratislava – Košice sa uchádzajú dve aerolínie 03 - Modified: 2025-08-01 06:31:44 - Feat.: 1 - Title: Miliónová trať na východe má polročný sklz. O jej obnovu bojuje firma známeho podnikateľa
01 - Modified: 2025-11-28 14:04:24 - Feat.: - Title: ZSSK v úseku Kúty - Skalica nasadila namiesto vlakov autobusy. Dôvodom je nedostatok rušňovodičov 02 - Modified: 2025-11-18 14:35:15 - Feat.: - Title: Vlakovú nehodu pri Jablonove nad Turňou spôsobila chyba rušňovodiča, potvrdil Ráž 03 - Modified: 2025-11-12 09:14:42 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura reaguje na nehodu pri Pezinku. Žiada od Ráža okamžité kroky 04 - Modified: 2025-10-23 09:42:34 - Feat.: - Title: Ráž pretlačil kľúčové zmeny v zákonoch a rozbehol kysuckú D3. Diaľnica do Košíc sa zasekla 05 - Modified: 2025-10-14 18:59:48 - Feat.: - Title: Vlakovú dopravu pri Jablonovom nad Turňou by podľa rezortu dopravy mohli spustiť pred polnocou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 19:56