Stavebné práce na podchode na Kysuckej ulici počas projektu modernizácie železničného uzla v Žiline. FOTO: TASR/Daniel Stehlík
StoryEditor

Modernizácia regionálnych železničných tratí je dobiehaním zameškaného, reaguje PS na Ráža

11.06.2025, 14:41
Autor:
TASRTASR

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave.

Opozičné Progresívne Slovensko uvítalo začiatok rekonštrukcií na ôsmich regionálnych železničných tratiach z prostriedkov plánu obnovy, avšak podľa nich sú tieto projekty do veľkej miery dobiehaním zameškaného. PS tak reagovalo na spustenie modernizácie regionálnych tratí za 220 miliónov eur, ktoré v stredu spoločne ohlásili minister dopravy Jozef Ráž a generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ivan Bednárik.

„Z verejných vyjadrení ministra Ráža a vedenia ŽSR je zrejmé, že vláda pokračuje v nebezpečnom trende, namiesto vízie a strategického plánovania len hasí dôsledky vlastnej pasivity z minulosti. Slovensko si zaslúži modernú železničnú dopravu - nielen opravy tratí, ale aj novú infraštruktúru, vyšší komfort pre cestujúcich a skutočný systémový rozvoj,“ uviedol odborník na dopravu PS Martin Pekár.

image

Štát spúšťa modernizáciu ôsmich regionálnych železničných tratí. Financované budú z Plánu obnovy, ozrejmil Ráž

Zanedbanie údržby a rozvoja železníc v uplynulých dvoch dekádach je podľa Pekára výsledkom politickej nečinnosti a nesystematického prístupu predošlých vlád. Slovensko preto podľa neho v súčasnosti čelí obrovskému investičnému dlhu a vysokým nákladom potrebným na nevyhnutné opravy.

„Považujeme za mimoriadne dôležité, aby sa súčasná vláda neobmedzila len na riešenie havarijných stavov. Slovensko potrebuje jasnú a ambicióznu víziu rozvoja železničnej dopravy, ktorá zohľadní klimatické, demografické aj technologické výzvy 21. storočia,“ doplnil Pekár.

Za nepostačujúce PS považuje aj oznámenie o pripravovanom verejnom obstarávaní projektovej dokumentácie na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave. „Namiesto kozmetických úprav, ako je výmena okien, by sa malo uvažovať o dlhodobej stratégii vrátane možnej výstavby úplne novej stanice, ktorá by bola dôstojným dopravným uzlom a reprezentatívnou vstupnou bránou do hlavného mesta,“ dodal.

01 - Modified: 2025-06-11 17:33:33 - Feat.: - Title: Hlavná stanica v Bratislave je stále prioritou, hovorí Ráž. Jej rekonštrukcia by sa mohla rozhýbať už čoskoro 02 - Modified: 2025-06-11 16:29:14 - Feat.: - Title: Susko zneužíva právomoci na ochranu ľudí napojených na koalíciu, tvrdí PS a žiada, aby vysvetlil svoje konanie 03 - Modified: 2025-06-11 12:46:50 - Feat.: - Title: Štát spúšťa modernizáciu ôsmich regionálnych železničných tratí. Financované budú z Plánu obnovy, ozrejmil Ráž 04 - Modified: 2025-06-07 15:20:50 - Feat.: - Title: Klub Team Bratislava a PS avizuje nové uznesenie k auditu v Petržalke 05 - Modified: 2025-06-06 15:16:21 - Feat.: - Title: Zlyhala technika, nie náš klub. Uznesením o sankciách sa však pravdepodobne vláda riadiť nebude, tvrdí Dubéci
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
11. jún 2025 23:41