Počet ľudí, ktorí platia za svoj nákup pri termináloch obchodov mobilmi, výrazne rastie. Tento rok tvorí podiel platieb mobilnými zariadeniami 30 percent z celkového počtu úhrad pri pokladniach. Pred šiestimi rokmi to boli pritom len 2 percentá a pred troma rokmi 12 percent. Počet vydaných virtuálnych platobných kariet sa už doťahuje na tie plastové, vyplýva z údajov spoločnosti Home Credit.
„Z roka na rok badáme omnoho vyšší záujem o využívanie technologických inovácií aj v oblasti spotrebiteľského financovania. Kým ešte v roku 2019 bol podiel platieb mobilnými peňaženkami len na úrovni 2 percent, o dva roky neskôr vzrástol až štvornásobne na 8 percent.
Bezkontaktné úhrady mobilným zariadením sú podľa spoločnosti obľúbené najmä pre ich užívateľskú jednoduchosť, ale aj bezpečnosť. Ako ďalej vyplýva z údajov spoločnosti, v minulom roku obyvatelia Sloven priemerne za jeden nákup mobilom zaplatili 29 eur. V prípade klasickej platobnej karty to bolo o euro menej, teda 28 eur.
Najviac platieb mobilnými zariadeniami sa podľa odborníkov uskutočňuje prostredníctvom smartfónov, najčastejšie cez Google Pay (59 percent) a potom Apple Pay (40 percent). Menej ako 1 percento spolu tvoria platby hodinkami či inteligentnými náramkami v rámci Garmin Pay či Xiaomi Pay.
„Z našich údajov za január až apríl tohto roku vyplýva, že pomer vydaných virtuálnych a klasických platobných kariet je v pomere 48 percent ku 52 percentám. Teda virtuálne karty postupne dobiehajú tie plastové. Pre porovnanie, ešte pred piatimi rokmi tvorili virtuálne karty len 1 percento, pred dvoma rokmi to bolo 18 percent a vlani už 42 percent,“ dodal Tomčík.