Dvadsaťpäť percent slovenských podnikateľov sa už stalo cieľom podvodu, 11 percent prišlo o peniaze a 12 percent o zákazníkov. Viac ako tretina pozná iného podnikateľa, ktorého firma sa stala obeťou kybernetických podvodníkov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard.
Prieskum takisto ukázal, že 5 z 10 majiteľov firiem si nie je istých, ako sa správne pred kyberútokmi chrániť. Až 74 percent podnikateľov uvádza, že otázkam kyberbezpečnosti potrebuje lepšie porozumieť.
„Podnikatelia musia na narastajúce hrozby digitálnych podvodov a kyberútokov reagovať a aktívne svoje podnikanie chrániť. Naša štúdia podčiarkuje kritickú potrebu lepšej osvety a vzdelávania, silnejších bezpečnostných opatrení a širšej spolupráce medzi odbormi, aby sme dokázali podnikateľom pomôcť lepšie sa chrániť,“ povedala Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.
„V spoločnosti Mastercard si veľmi dobre uvedomujeme, že drobní podnikatelia sú chrbticou ekonomiky a že ich odolnosť je nevyhnutným predpokladom rastu a inovácií. Preto im poskytujeme nástroje a ochranu, ktoré potrebujú na to, aby v čoraz náročnejšom a komplikovanejšom digitálnom prostredí dokázali prosperovať,“ dodala Lvová.