O tom, že sa slovenský strojársky hráč Tatravagónka, za ktorou stojí Optifin Invest priemyselníka Alexeja Beljajeva a medzinárodný zasielateľ Budamar Logistics, obzerá po ďalekej Indii, informovali HN ako prvé už pred desiatimi rokmi.
Napokon ide o najľudnatejšiu krajinu na svete s obrovským potenciálom rozvoja, pri ktorom hrajú železnice dôležitú úlohu. Zároveň sa rozprávame o strategicky výhodnej lokalite, ktorá je vstupnou bránou do celej Ázie.
Začiatočná investícia s cieľom vyrábať vagóny pre tamojšie železnice pokračovala expanziou v podobe vstupu do strojárskej skupiny Jupiter. Nový partner následne pomohol pri kúpe majoritného balíka indického priemyselného hráča Commercial Engineers & Body Builders Company.
India mala už pred rokmi s dĺžkou položených koľajníc na úrovni 130-tisíc kilometrov štatút najväčšieho osobného železničného dopravcu na svete a štvrtého najväčšieho v oblasti nákladnej dopravy. Popritom však rok čo rok oznamovala miliardové investície do ďalšieho rozvoja infraštruktúry.
Na to aj slovenská Tatravagónka reagovala ďalšou investíciou.
Injekcia za 200 miliónov eur
Zostáva vám 76% na dočítanie.


