Minuloročné hospodárske výsledky slovenských automobiliek sú dôkazom toho, že knihy objednávok sú na slušnej úrovni. Stellantis, Kia aj Volkswagen sa po rokoch vrátili k ziskom porovnateľným s tými spred pandémie. Zvýšený dopyt musia cítiť logicky aj díleri áut. Aký bol vlaňajšok z hľadiska predaja pre vás?
Trh v minulom roku po sérii kríz opäť postupne rástol. Medziročný rast bol na úrovni 12 percent. Priemysel sa pomaly zotavoval z pandemickej a energetickej krízy. A hlavne z rozpadu dodávateľských reťazcov.
Zrejme najdôležitejší bol fakt, že diely potrebné na výrobu vozidiel chýbali v omnoho menšej miere ako predtým, čo sa odrazilo na výsledkoch výrobcov automobilov a rovnako na zotavení trhu v oblasti predajov vozidiel.
Aj napriek tomu, že situácia sa v oblasti logistiky citeľne zlepšila, stále máme prípady výrobcov, ktorí musia obmedzovať svoju výrobu práve pre nedostatok dielov. Ako je na tom Škoda v oblasti produkcie aktuálne?
V posledných mesiacoch bežíme prakticky vo všetkých modelových triedach na plný výkon. Podarilo sa nám zabezpečiť potrebné diely. Nie vždy je však všetko v našich rukách. Vo výrobe sa schádza nespočetné množstvo faktorov a prakticky jediná udalosť dokáže spôsobiť veľké problémy.
Nášho dodávateľa v minulom roku napríklad zasiahli záplavy, čo spôsobilo nemalé komplikácie. Dodávateľský reťazec je aj naďalej mimoriadne krehký.
Len pred pár dňami sme mohli vidieť príchod veľkého čínskeho dodávateľa Jiangsu Xinquan Automotive Trim do priemyselného parku v Prešove. Ide o trend, ktorý sa volá nearshoring, keď automobilky od svojich ázijských partnerov vyžadujú, aby presunuli svoje výrobné kapacity do Európy. Budeme takýto trend vidieť aj naďalej?
Fabriky potrebujú na udržanie svojej produkcie plynulosť dodaných komponentov. Každý výrobca k zabezpečeniu dodávok pristupuje trochu inak. Niektorí hovoria o deglobalizácii, na druhej strane vidíme, že globalizácia má svoj zmysel.
Slovenský trh v oblasti predaja vozidiel počas obdobia január až jún tohto roka vzrástol o približne 3,7 percenta. Ide o dáta za celý trh. Ako ste na tom boli vy?
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-02 14:26:03 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN z Kórey sa potvrdilo. Príde nová investícia v automotive, prácu získajú stovky ľudí na severe
02 - Modified: 2024-07-31 06:54:48 - Feat.: 1 - Title: Volvo chcelo byť lídrom v elektromobilite, realita ho tlačí k otočke. Ako to ovplyvní košický závod?
03 - Modified: 2024-07-29 16:21:37 - Feat.: 1 - Title: Veľký čínsky automobilový hráč expanduje na východ. Otvorí tu svoj prvý závod v Európe, vyrábať má pre Muska
04 - Modified: 2024-07-24 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Biznis počúva o novej dani, obáva sa odlevu talentov. Zamerajte sa už konečne na vlastné výdavky, odkazuje
05 - Modified: 2024-07-23 07:38:18 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Slovensko je v hre o šiestu automobilku
06 - Modified: 2024-07-15 17:45:29 - Feat.: 1 - Title: Skompletizuje bratislavský Volkswagen postupku z Ingolstadtu? Brusel dostal fabriku do hry o top model
07 - Modified: 2024-07-15 15:08:15 - Feat.: 1 - Title: Fico sľúbil jasný legislatívny plán, automotive namiesto toho počúva o vyšších daniach pre talenty (rozhovor)
01 - Modified: 2025-06-06 08:34:22 - Feat.: - Title: Arménsky podnikateľ aktívny v strede Slovenska dosiahol rekordné zisky. V sektore, ktorý zažíva problémy
02 - Modified: 2025-05-29 14:37:05 - Feat.: - Title: Biden vyradil slovenskú firmu na rok z hry. Trh však ožil a zbrojár Kuracina sa vracia k ziskom
03 - Modified: 2025-05-29 08:05:38 - Feat.: - Title: Pesimizmus v ekonomike je najvyšší od nástupu štvrtej Ficovej vlády. Ľudia sa najviac obávajú straty práce
04 - Modified: 2025-05-26 17:37:14 - Feat.: - Title: Naši oceliari sa zo Západu obrátia na Východ. Nevýhody však prevažujú, sektoru hrozí koniec
05 - Modified: 2025-05-20 09:46:36 - Feat.: - Title: Trump tlačí na Volkswagen, chce jeho luxus. Fabriku ako na Slovensku by však za svoj mandát nestihol postaviť