Práce zatiaľ prebiehajú len na malej časti stavby. FOTO: HN/Katarína Kincelová
StoryEditor

Vlaková revolúcia pri Bratislave: rýchlosť 200 kilometrov za hodinu dostala na dôležitom úseku trate zelenú

14.06.2024, 16:18
  • Prestavbu na revolučnú rýchlosť 200 kilometrov začali súťažiť ešte v roku 2017. Už vtedy sa však stavebníci projektu báli. 
  • Nebol totiž dostatočne pripravený a okrem výstavby museli firmy projektovať aj povoľovať.
  • Stalo sa tak, že na stavbe sa aj roky po podpise zmluvy nepracuje, respektíve pracuje sa len vo veľmi obmedzenom rozsahu.
  • Teraz však môže prísť konečne k zmene. Firmy dostali povolenie na výstavbu dôležitej časti železnice pri hlavnom meste.

Ak budú jazdiť vlaky z Bratislavy po české hranice dvojstovkou, cestujúcim do Prahy to ušetrí zhruba 10 minút. Dnes sa robí na prvej polovici prác, ktoré prinesú zhruba polovičnú úsporu. Projekt realizuje Váhostav s talianskou firmou ICM už takmer štvrtý rok, k viditeľnému posunu na Záhorí však zatiaľ nedošlo.

Problém bol, že rekonštrukcia trate nemala ani len územné rozhodnutia. V jej dôsledku však vlaky na dôležitej medzinárodnej trase jazdia už roky ako po jednokoľajke, hoci sú tam koľaje dve. Nateraz to však vyzerá tak, že by sa ľady mohli pohnúť, železničiari totiž dostali požehnanie na dôležitú časť stavby. 

image

Spojenie so štvrťou Penty sa odkladá na neurčito. Pri nových zastávkach sa rysuje konflikt Valla so štátom

„Železnice Slovenskej republiky dostali 12. júna 2024 stavebné povolenie na úsek Devínska Nová Ves – Zohor. Na základe uvedeného bude zhotoviteľ predkladať časový plán začatia prác, ktorý bude následne posúdený odbornými zložkami ŽSR,“ povedala pre HN hovorkyňa Vladimíra Bahýlová.

Problém v Plaveckom Štvrtku

Znamená to, že práce na úseku bližšie k Bratislave by sa mohli čoskoro rozbehnúť. Ide však len o desať kilometrov, čo je len tretina celej dĺžky aktuálne...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-27 14:13:35 - Feat.: 1 - Title: Rozostavanie nových úsekov diaľnic? Je to správne rozhodnutie, robí sa však jedna chyba, tvrdí pre HN expert 02 - Modified: 2024-05-24 08:55:48 - Feat.: 1 - Title: Vlaky na kľúčových tratiach budú modernejšie. V hre sú aj nové spoje do Rakúska a ďalších krajín 03 - Modified: 2024-04-29 22:17:58 - Feat.: 0 - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa
01 - Modified: 2025-04-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Testovanie na krívačku sa dá robiť aj rýchlejšie, farmárov trápia aj reštrikcie. Škody budú v miliónoch 02 - Modified: 2025-04-02 11:26:25 - Feat.: - Title: Podľa Takáča na Slovensku zatiaľ nie je nové ohnisko slintačky a krívačky 03 - Modified: 2025-04-01 11:02:37 - Feat.: - Title: Takáčov rezort dočasne zakázal verejnosti využívať lesy v katastri obcí okresu Malacky 04 - Modified: 2025-03-31 12:47:02 - Feat.: - Title: Rezort obrany pre slintačku zakázal využívanie lesov Vojenského obvodu Záhorie pre verejnosť 05 - Modified: 2025-03-31 09:46:19 - Feat.: - Title: Dezinfekčné brány a lesné zátarasy. Do Plaveckého Štvrtka sú v súčasnosti pre nákazu prejazdné len dva vstupy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
15. máj 2025 16:10