Brusel sa pred štyrmi rokmi rozhodol podporiť ekonomiku európskych štátov nad rámec štandardných eurofondov. Slovensko tak dostalo v rámci plánu obnovy 6,4 miliardy eur, ktoré mali ísť na rôzne reformy a zelené riešenia.
Dobrá správa pre krajinu však znamenala v jednom aj problém, keďže sa museli za pomerne krátky čas pripraviť projekty. Čerpať totiž zo zdroja môžeme len do roku 2026.
Po úvodnom ohlásení megainvestícií začali pomaly kandidáti na finančnú injekciu vypadávať. Nestíhalo sa. Najznámejším zo zlyhaní je nová nemocnica Rázsochy. Železnice zase nepochodili so zrýchlením trate pri Poprade na 160 kilometrov za hodinu. Na tú mala ísť pritom nemalá suma – zhruba 220 miliónov eur, čiže prakticky polovica dostupných financií určených na koľaje.
Zásobník museli po fiasku železničiari vyplniť inými stavbami. Namiesto severu sa tak na čulý pracovný ruch môžu tešiť zanedbané južné koľaje.
HN vybrali z tohto zoznamu niekoľko stavieb, ktoré by chceli železničiari začať súťažiť už čoskoro.
1. Trať na Zemplíne
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
Zostáva vám 80% na dočítanie.